0 1
Read Time:۴ Minute, 24 Second

مریم قوی- جام ورزش: ورزش را از سن چهارسالگی با رشته کاراته، سبک کیوکوشینگ شروع کرد.
او که اکنون دوازده سال دارد؛ طی مدت فعالیتش در این رشتۀ ورزشی مقام های بین باشگاهی، استانی و کشوری زیادی را کسب کرده است.
اما می توان گفت نقطۀ عطف درخشش او تا به امروز کسب مدال طلای مسابقات بین المللی کاراته است.
«امیرعلی امیری» نوجوان کاراته کار کرمانشاهی در اولین حضور خود در مسابقات آسیایی که اخیراً با حضور کاراته کاران هفده کشور در اهواز برگزار شد خوش درخشید و در بخش کمیته مقام اول را کسب کرد.
او دربارۀ سطح این دوره از مسابقات با اشاره به اینکه همۀ کشورها با قهرمانان خود در این دوره از مسابقات شرکت کرده بودند گفت: «مسابقات از سطح بالایی برخوردار بود. من ۲ تا مبارزه با حریفانی از اهواز و لرستان داشتم و در بازی فینال هم در مقابل کاراته کار عراقی قرار گرفتم و مسابقه را بردم.»
این کاراته کار نوجوان کرمانشاهی با بیان اینکه مربی اش الگوی او است دربارۀ اهدافش در مورد ورزش اظهار کرد: «دوست دارم در مسابقات جهانی شرکت و مقام های بیشتری کسب کنم.
امیدوارم روزی فرا برسد که بالاترین مقام جهانی را از آن خود کنم.»
امیرعلی در پاسخ به این سوال که آیا از عملکرد هیئت و فدراسیون کاراته راضی است گفت: « ما هیچ حمایتی از طرف فدراسیون کاراته نداریم.
زمانی که در مسابقات آسیایی قهرمان شدم فقط یک مدال و یک حکم گرفتم و خبری از جایزه نقدی نبود.» این ورزشکار ادامه داد: «برای رسیدن به هدف فقط باید تلاش کرد چه حمایتی باشد چه نباشد؛ من از خانواده بخصوص پدرم تشکر می کنم که همیشه پشتیبان من بوده و هستند.»

«مهرداد یعقوبی» دیگر کاراته کار سبک های آزاد استان نیز از مسئولان هیئت و فدراسیون گلایه داشت.
او که هجده ساله است؛ کاراته را از دوازده سالگی شروع کرده؛
– کسب رنک یک ایران در سبک های آزاد در سال ۱۴۰۱
– کسب رنک سوم ایران در سبک های آزاد در سال ۱۴۰۲
– حضور در ۲ مسابقۀ بین المللی کاپ آزاد اروپا،
– حضور در مسابقات قهرمان قهرمانان ناکومورا و به طور کلی حضور در چهل مسابقه و کسب ۳۹ مدال طلا و یک مدال برنز در تمامی این مسابقات از جمله افتخارات این ورزشکار کرمانشاهی است.
او با اشاره به اینکه فدراسیون کاراته، کاراته کاران سبک های آزاد را رها کرده است از فدراسیون و مسئولان هیئت کاراته استان درخواست کرد که برای بچه های سبک آزاد هم هزینه کنند.
این ورزشکار ادامه داد: «من با هزینۀ شخصی در تمام مسابقات خارج از کشور شرکت کرده ام، سری آخر ۲۶ میلیون تومان هزینه کردم، وقتی هم که مقام آوردم از طرف فدراسیون آمدند فقط یک عکس با ما گرفتند و رفتند.»
یعقوبی با اشاره به اینکه استان کرمانشاه تیم شهر نداردگفت: «من در حال حاضر حریف تمرینی ندارم و با کیسه بوکس و سام بک تمرین می کنم.
از مسئولان درخواست می کنم برای ما تیم شهر تشکیل بدهند تا با قهرمانان دیگر مبارزه و پیشرفت کنیم.»
او در پایان در پاسخ به این سوال که آیا از شهرهای دیگر پیشنهاد همکاری داشته است گفت: «من از لیگ مازندران پیشنهاد همکاری داشته ام اما به خاطر اینکه چند مسابقۀ مهم پیش رو داریم نپذیرفتم ولی بعد از این مسابقات اگر پیشنهادی باشد حتمآً می روم.
اگر از کشور دیگری هم پیشنهاد داشته باشم حتماً می روم چون در کرمانشاه به ورزشکارها رسیدگی نمی کنند.»

پس از گفت و گو با این ۲ ورزشکار با «امیر پاکرو» مربی آنها صحبت کردیم.
او کاراته را از سال ۱۳۸۲ به عنوان ورزشکار شروع کرده و در سال ۱۳۹۷ وارد عرصۀ مربیگری شده و شاگردان زیادی را در این رشتۀ ورزشی پرورش داده است.
این مربی کرمانشاهی نیز از عملکرد هیئت و فدراسیون کاراته ناراضی بود و در این باره گفت: «ورزشکاران ما با هزینۀ شخصی در تمام مسابقات شرکت می کنند در حال حاضر شرایط آنقدر سخت شده است که دیگر نمی توان روی هزینه های شخصی حساب باز کرد و از این به بعد حضور در مسابقات بین المللی یک رویا می شود.»
او در پاسخ به این سوال که آیا ورزشکارانی که در مسابقات انتخابی تیم ملی مدال طلا کسب کرده اند به تیم ملی دعوت شده اند گفت: «با توجه به اینکه مدال آورده اند اما هیچ خبری از تشکیل تیم ملی برای این سبک نیست و حضور در مسابقات بین المللی با هزینه شخصی انجام می شود.»
او ادامه داد: «فدراسیون و هیئت کاراته کرمانشاه پدرخوانده آزادکاران محسوب می شوند و هیچ لطفی در حق ورزشکاران این سبک نمی کنند.»
پاکرو با اشاره به اینکه در کرمانشاه مسابقات سبک های آزاد با ورودی های سنگین برگزار می کنند اظهار کرد: «در نهایت چیزی که به دست قهرمانان می رسد فقط یک حکم است.
در کل در ایران برای سبک آزاد مسابقه برگزار می کنند اما پول هایی که از ورودی این مسابقات جمع می شود را برای حضور ورزشکاران سبک های کنترلی در مسابقات خارج از کشور خرج می کنند.»
او در پایان گفت: «از مدیریت باشگاه آکا خصوصا سرکار خانم « الهه کیانیان » تشکر می کنم چون در حد توانش، چه کمک مالی و چه کمک معنوی در کنار بچه ها بوده و از آنها حمایت کرده است. ما از مسئولان هم انتظار داریم در کنار ورزشکاران باشند و به کاراته کاران سبک های آزاد هم توجه و رسیدگی کنند.

گزارش ، عکس و مصاحبه : مریم قوی

About Post Author

محمد موسوی

خبرنگار و روزنامه نگار ، ورزشی ، اجتماعی و سیاسی سردبیر جام ورزش - خبرنگار خبرگزاری ایلنا - دبیر سرویس ورزش هفته نامه بیستون و بیستون ورزشی - خبرنگار روزنامه و خبرگزاری های محلی و سراسری - خبرنگار مستقل عضو رسمی اتحادیه جهانی ورزشی نویسان عضو رسمی انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی ایران عضو اتحادیه روزنامه نگاران ایران عضو خانه مطبوعات استان کرمانشاه عضو صندوق اعتباری هنر عضو سامانه مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت ارشاد مترجم و طراح گرافیک دارای مدرک تحصیلی : کارشناسی زبان انگلیسی و کارشناسی ارشد علوم ارتباطات
Happy
Happy
۰ %
Sad
Sad
۱۰۰ %
Excited
Excited
۰ %
Sleepy
Sleepy
۰ %
Angry
Angry
۰ %
Surprise
Surprise
۰ %