0 0
Read Time:۳ Minute, 51 Second

یکدوره کلاس داوری درجه ۲ و ۳ گروه رزمی توان با حضور سید رهبر بنیانگذار و رئیس جهانی ورزش رزمی توان به میزبانی کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری جام ورزش: بنیانگذار و رئیس جهانی ورزش رزمی توان اظهار داشت : در هنرهای رزمی توان ما از سال ۲۰۰۰ شروع به فعالیت کرده ایم ، اما بر خلاف تمام رشته های ایرانی ابتدا قوانینی را که وضع کردیم از کشورهای خارجی شروع کردیم برای ثبت آن و موفق شدیم تا کنون در ۵۰ کشور مختلف آن را ثبت کنیم.

وی افزود: در اکثر کشورها تخت عنوان فدراسیون توان و در برخی کشورها تحت عنوان انجمن توان و در برخی کشورهای دیگر با نام زیر مجموعه فدراسیون‌های مختلف فعالیت می کنند.

سید رهبر حسینی تصریح کرد:  در همین راستا قصد داریم امسال در آبان‌ماه مسابقات آسیایی را برگزار کنیم و در این مورد با مسوولین مربوطه جلسات مختلفی را برگزار کرده ایم که با مجوز وزارت ورزش و همکاری فدراسیون ورزشهای رزمی در سه ماه آینده این رویداد خیلی بزرگ را با حضور کشورهای مختلف برگزار کنیم و بتوانیم نتیجه مطلوب را بدست بیاوریم.

وی افزود:  در مهرماه مسابقات انتخابی کشوری برای رقابتهای آسیایی در دو گروه الف و ب مشخص خواهد شد و در بخش های مختلف مانند نیمه کنترلی توان ، بخش ترکیبی توان، مسابقه با بهره‌گیری از چوب ، سلاح های سرد و هنرهای فردی و همچنین بخش کاتا انجام خواهد شد.

حسینی با اشاره به ایرانی بودن این رشته تاکید کرد:  با توجه به اینکه این رشته به نام ایران ثبت شده است بنابراین انتظار می رود وزشکاران ما بهترین عملکرد را داشته باشند و ما بتوانیم پرچم ایران را بالا نگهداریم.

وی در خصوص این ورزش گفت : ورزش توانما به این صورت است که در بخش نیمه کنترلی توان ورزشی است مابین کیک بوکسینگ و موی تای ، ضربات دست به سر آزاد و ضربات پا به سر ممنوع است ، همچنین ضربات زانو به شکم و پهلو آزاد است و این مبارزه در روی تاتامی و روی رینگ برگزار می شود.

وی افزود:  هر حرکت و هر ضربه امتیاز خاص خود را دارد و از یک امتیاز شروع می‌شود و تا سه امتیاز و طبق قوانینی که وضع شده است ، امتیاز بندی آن با رشته های دیگر متفاوت است

در ادامه این گزارش ایرج حسینی مسئول سبک توان در کرمانشاه در خصوص این رشته ورزشی گفت :  بخش دیگر در این رشته ورزشی به نام ترکیبی توان وجود دارد ، در این بخش که مختص توان است و مبارزه ای است بین کاراته و کونگ فوی ایرانی که جناب سید رهبر حسینی بنیانگذار و رئیس جهانی رشته جهانی توان آن را طراحی کرده است و با دستکش پنجه ای انجام می گیرد در این بخش ضربه دست به سر خطا است ، ضربه پا به سر ، تنه و پایین تنه آزاد است ،گرفتن تا ۱۰ ثانیه و گرفتن ضربه پا به سر مجاز است و می توان ضربات را گرفت و همچنین زیر پا را خالی کرد و زمانی که حریف زمین بخورد امتیاز این بخش دریافت خواهد شد و امتیاز گیری های آن هم تفاوت دارد و قوانین خاص خود را دارد.

وی افزود: بخش بهره گیری از چوب یکی دیگر از بخش های ورزش توان است که چوب ها طراحی شده اند و مسابقه در سه بخش یک دقیقه ای طراحی شده است و ۳۰ ثانیه در بین این بخش ها استراحت است و نفر برنده در پایان سه بخش با جمع کردن امتیازات معرفی خواهد شد.

حسینی مسئول رشته رزمی توان در کرمانشاه عنوان داشت :  یکی دیگر از بخش های این ورزش ، بخش سلاح های سرد است ، به اینصورت که سلاح ها ابداعی و مختص توان است و از آنها استفاده می شود.

وی ادامه داد بخش کاتا هم در رده های مختلف سنی نونهالان ، نوجوانان ، جوانان ، امیدها ، بزرگسالان و پیشکسوتان انجام می گیرد که هر کدام کاتا و فرم طراحی شده خاص خودش را دارد و هر رده سنی باید حرکات و فرم های خودش را اجرا کند و دو کاتای اختیاری نیز برای تمام رده های سنی طراحی شده است که هر رده سنی می تواند به دلخواه آن را اجرا کند.

وی در پایان تاکید کرد: یک بخش هم در این ورزش وجود دارد به نام کاتای ابداعی به اینصورت که هر ورزشکار می تواند حرکات نمایشی و حرکات کاتای خود را اجرا کند و باید طراحی ذهن خود ورزشکار باشد که در این بخش استعدادها و خلاقیت های فردی به نمایش گذاشته می شود.

در پایان با حضور غلامرضا طیبی رئیس هیات ورزشهای رزمی شهرستان کرمانشاه از خود ایشان که ناظر این کلاس استاژ داوری بودن از چند تن دیگر از فعالان این  رشته تقدیر بعمل آمد.

مدیر مسئول: مهدی حشمتی

سردبیر : محمد موسوی

About Post Author

مدیر مسوول : مهدی حشمتی

مهدی حشمتی مدیر مسوول پایگاه خبری جام ورزش - خبرنگار ، روزنامه نگار و عکاس ، ورزشی - دبیر سابق سرویس ورزشی روزنامه باختر - عضو رسمی انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی ایران - عضو هیات رئیسه انجمن ورزشی نویسان استان کرمانشاه - عضو خانه مطبوعات استان کرمانشاه - عضو صندوق اعتباری هنر - عضو سامانه مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت ارشاد - مدیر روابط عمومی اداره ورزش و جوانان شهرستان کرمانشاه
Happy
Happy
۰ %
Sad
Sad
۰ %
Excited
Excited
۰ %
Sleepy
Sleepy
۰ %
Angry
Angry
۰ %
Surprise
Surprise
۰ %