0 0
Read Time:۱ Minute, 27 Second

همایش شو سواره بمناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش یادواره پیشکسوت صنعت اسب کُرد کشور استوار محبعلی عربی برگزار شد

ستار الماسی رئیس هیات سوارکاری استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار جام ورزش افزود : این همایش و شو سواره که بمناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش یادواره پیشکسوت صنعت اسب کُرد کشور استوار محبعلی عربی برگزار شد نمایشگاهی است برای نمایش توانایی اسب های اصیل ایرانی.

وی تصریح کرد: این همایش در روزهای یکم و دوم آبان‌ماه سال ۱۴۰۰ در محل برگزاری دهکده المپیک با حضور بیش از یکصد و سی رأس اسب از سراسر کشور برگزار شد که با استقبال بسیاری خوبی از سوی اسب داران کشور روبرو شد.

الماسی سطح کیفی این همایش را بسیار بالا دانست و خاطر نشان کرد : در همایش شو سواره اسب ها رده بندی سنی ، جنسی و نژادی وجود ندارد و هر اسب با نژاد و ژنتیکی می تواند در همایش شرکت کند و فقط باید هنر داشته باشد.
رئیس هیات سوارکاری استان منظور از هنر اسب ها را توان اسب ها در سواری ارزیابی کرد و افزود: اسب های خونگرم و پرخون و بازیکن مانند اسب نژاد کُرد خوب به نمایش می آیند و حتی نژاد اسب های شبیه به اسب کُرد مانند اسب اصیل ایرانی معروف به دره شوری هم قادر به این حضور در این همایش هستند و این توانایی را دارند که در اینگونه همایش ها حضور پیدا کنند.

الماسی در پایان اظهار. امیدواری کرد: با استقبال گرمی که از این همایش بعمل آمد امیدواریم به مانند سنوات گذشته این همایش به مطلوب‌ترین شکل ممکن در کرمانشاه برگزار شود و در سالهای آتی نیز مهمان اسب های بیشتری از سراسر کشور باشیم

نگارنده خبر : محمد موسوی
عکس از : مهسا رحمت آبادی

About Post Author

مدیر مسوول : مهدی حشمتی

مهدی حشمتی مدیر مسوول پایگاه خبری جام ورزش - خبرنگار ، روزنامه نگار و عکاس ، ورزشی - دبیر سابق سرویس ورزشی روزنامه باختر - عضو رسمی انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی ایران - عضو هیات رئیسه انجمن ورزشی نویسان استان کرمانشاه - عضو خانه مطبوعات استان کرمانشاه - عضو صندوق اعتباری هنر - عضو سامانه مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت ارشاد - مدیر روابط عمومی اداره ورزش و جوانان شهرستان کرمانشاه
Happy
Happy
۰ %
Sad
Sad
۰ %
Excited
Excited
۰ %
Sleepy
Sleepy
۰ %
Angry
Angry
۰ %
Surprise
Surprise
۰ %