0 0
Read Time:۳ Minute, 54 Second

رئیس فدراسیون ورزشهای روستایی و بازی های بومی و محلی کشور در آیین رونمایی از لوگو و نشان ورزش زوران در کرمانشاه با گرامی داشت ایام دفاع مقدس گفت: حفظ و ترویج سنت ها و بازی های محلی در سطح جهانی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و به جرات می توان گفت بین حفط فرهنگ ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و جنگ آتی جنگ بین هویت و فرهنگ های هر کشور خواهد بود و کشوری برنده است که بتواند هویت خود را حفظ کنند.

به گزارش سایت خبری اجتماعی ورزشی،جام ورزش: عباسعلی اکبری در این جلسه که نماینده گانی از استان های خوزستان، کردستان، لرستان، همدان،ایلام و کرمانشاه حضور داشتند ، ادامه داد: حفظ فرهنگ به یک گفتمان تبدیل می شود و هر کشور با استفاده از این گفتمان استفاده کرده و در سطح جهانی به یک موفقیت دست پیدا کرده و زمینه حفظ و ترویج فرهنگ بومی منطقه زاگرس نشین که بر پایه فرهنگ ایرانی اسلامی رشد کرده است.

اکبری ادامه داد: برخی از کشورهای شرقی با ترویج ورزش های خود فرهنگ و منش خود را در سایر کشورها ترویج داده و در سطح مسابقات المپیک و جهانی اعتبارهای خوبی برای خود کسب کرده اند و ما نیز می توانیم با استفاده از این ظرفیت زمینه ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی را فراهم کنیم.

وی در ادامه از عملکرد بسیار خوب و قابل توجه بهرام بهروش سرپرست انجمن زوران کشور تقدیر و تشکر و نمود و اظهار داشت : زوران برای استان‌های زاگرس نشین افتخاری است و اعتقاد دارم مجموعه روسای محترم هیئت های استانهای زاگرس نشین در منطقه با تمام توان ریاست انجمن زوران را کمک و همراهی خواهند کرد تا بتوانیم این رشته ورزشی را در سطح کشور و کشورهای همجوار معرفی کنیم تا برگ زرینی دیگری به افتخارات کشور اضافه شود .

در این جلسه مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه از توجه خاص به ورزش های بومی محلی گفت: در صورت حمایت و تامین اعتبارات لازم در سال آتی توجه خاصی به ورزش زوران خواهیم داشت.

صابر رحیمی ادامه داد: توجه به زیرساخت های ورزشی علیرقم مشکلات بسیار زیاد در حوزه اقتصاد استان با حمایت های مجموعه استان صورت گرفته است و امیدواریم این روند در ادامه نیز مستمر باشد.

وی در این نشست به ارائه گزارشی از رشد زیرساخت های ورزشی در کرمانشاه پرداخت و گفت: طی دو سال گذشته با مجموعه اقداماتی که انجام داده ایم، سرانه فضای ورزشی استان به اندازه۱۵سال گذشته رشد داشته است.

وی تاکید کرد: همچنین با توجه به زیرساخت های مناسبی که در برخی از رشته ها داریم، تاپیش از شیوع کرونا میزبانی مسابقات ملی و بین المللی مختلفی را در کرمانشاه داشتیم که برگزاری چنین مسابقاتی آمار ورزشکاران سازمان یافته استان را به حد قابل توجهی افزایش داد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه در پایان از حمایت کامل اداره کل ورزش و جوانان استان برای اشاعه ورزش زوران در سطح کشور خبرداد و گفت: در صورتی که امسال اعتبارات عمرانی مناسبی داشته باشیم، برای احداث بزرگترین گود زوران کشور در استان اعتبار خواهیم گذاشت.

وی تاکید کرد: از همه استان های زاگرس نشین می خواهیم که برای رتوسعه ورزش زوران پای کار بیایند.


در این جلسه رئیس انجمن زوران کشور نیز خاطرنشان کرد: معرفی ،ترویج و گسترش ورزش زوران در جهان زمینه معرفی منطقه زاگرس نشین را فراهم کرده و قطعا بر اعتبارات استان کرمانشاه خواهد افزود.


بهرام بهروش اضافه کرد: ورزش زوران از مناطق زاگرس نشین برخواسته و زمینه معرفی مردم این منطقه را فراهم خواهد کرد و برای توسعه آن نیز نیازمند حمایت تمامی استان های مناطق زاگرس نشین است.

رئیس انجمن زوران کشور تاکید کرد: از آنجایی که ممکن است زوران به عنوان ورزشی بومی منطقه زاگرس در استان‌های مختلف فنونی متفاوت داشته باشد، برای همین باید اساسنامه‌ای کلی و واحد برای آن تدوین کنیم.

وی تصریح کرد: پس از تدوین یک اساسنامه قدرتمند برای زوران، باید آن را به تائید فدراسیون و وزارت ورزش برسانیم و بعد برنامه اشاعه این ورزش را در سطح کشور شروع کنیم.

بهروش تاکید کرد: همچنین برای تثبیت زوران به یک گود زوران استاندارد نیاز داریم که از چندسال پیش پیگیر احداث آن در کنگاور بودیم و حتی فرماندار این شهرستان سه هزار هکتار زمین را به آن اختصاص داد.

وی افزود : بعلاوه حدود دو میلیارد تومان اعتبار برای آن گرفتیم، اما به دلیل نبود انسجام در استان نتوانستیم این پروژه را به اجرا برسانیم و در نهایت اعتبار هم از دست رفت.

رئیس هیات بومی محلی استان کرمانشاه یادآورشد: اگر بخواهیم گود زوران را در شرایط فعلی احداث کنیم دیگر با دو میلیارد تومان اعتبار امکانپذیر نیست و حداقل ۱۰ میلیارد تومان پول می‌خواهیم. با این وجود دست از تلاش برنداشته‌ایم و همچنان پیگیر احداث این گود در کرمانشاه هستیم.

About Post Author

مدیر مسوول : مهدی حشمتی

مهدی حشمتی مدیر مسوول پایگاه خبری جام ورزش - خبرنگار ، روزنامه نگار و عکاس ، ورزشی - دبیر سابق سرویس ورزشی روزنامه باختر - عضو رسمی انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی ایران - عضو هیات رئیسه انجمن ورزشی نویسان استان کرمانشاه - عضو خانه مطبوعات استان کرمانشاه - عضو صندوق اعتباری هنر - عضو سامانه مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت ارشاد - مدیر روابط عمومی اداره ورزش و جوانان شهرستان کرمانشاه
Happy
Happy
۰ %
Sad
Sad
۰ %
Excited
Excited
۰ %
Sleepy
Sleepy
۰ %
Angry
Angry
۰ %
Surprise
Surprise
۰ %