0 0
Read Time:۶ Minute, 24 Second

صابر رحیمی مدیر کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه در گفتمان رسانه ای با جمعی از ورزشی نویسان به تشریح عملکرد دو ساله مدیریت ورزش استان پرداخت.

به گزارش سایت خبری جام ورزش ، رحیمی در این نشست با اشاره به عملکرد مثبت اداره ورزش و جوانان در زمان تصدی گری خود در این سمت گفت : خدا را شاکریم که امروز با دست پر در مقابل رسانه های ورزشی پاسخگو هستیم و بر اساس مستندات و عملکرد دو ساله این اداره کل حرفهای زیادی برای گفتن در زمینه خدمات رسانی به ورزش استان داریم .

وی تصریح کرد : در بحث ورزش قهرمانی به گواه آمار و ارقام و ارزیابی تخصصی وزارت ورزش و همچنین مقامهای بدست آمده ورزشکارانمان در میادین ملی و بین المللی افتخار این را داریم که در منطقه غرب کشور بعنوان استان برتر شناخته شده ایم و در ورزشهای تیمی و لیگی نیز علیرغم سخنان نادرست مبنی بر سقوط تیم های فعال در لیگ های مختلف به لیگ های پایینتر، شاهد حضور چند تیم از استان کرمانشاه در رشته های پر طرفدار و در سطح اول ورزش کشور باشیم.

وی افزود : بعنوان نمونه در دوسال اخیر بود که تیم هندبال زاگرس علاوه بر کسب مقام در لیگ برتر به مسابقات باشگاههای آسیا هم راه یافت و در حال حاضر نیز استان کرمانشاه در بیشتر رشته ها دارای نماینده در لیگ های برتر کشور می باشد.

رحیمی افزود : با توجه به اینکه استاندار کرمانشاه دغدغه ورزش استان را دارد حمایتهای بسیار خوبی از تیم های مطرحمان در لیگ برتر مانند تیم هندبال زاگرس اسلام آبادغرب و فوتسال شاهین و چند تیم دیگر داشتیم ولی متاسفانه برخی از این تیم ها به دلایل فنی نتوانستند آنچنان که باید انتظارات مردم و مدیریت ورزش را برآورده سازند.

مدیر کل ورزش و جوانان استان بحث اعتبارات ورزشی را نیز یکی دیگر از نقاط مثبت در عملکرد دوساله مجموعه ورزش و جوانان استان دانست و خاطر نشان کرد : همانگونه که همگی واقف هستند در بحث کسب اعتبارات عمرانی در ورزش استان چندین پروژه مهم ورزشی و مدرن در مناطق مختلف و عمدتا محروم استان با حمایت استاندار محترم افتتاح شد که این حجم از کسب اعتبار در ورزش استان بی سابقه بوده است .

رحیمی با اشاره به اینکه نظارت بر عملکرد مالی هیئت ها یکی از وظایف اداره ورزش و جوانان استان است گفت : برهمین اساس نظارت دقیق بر عملکرد مالی هیئت ها را بطور جد آغاز نموده ایم و هیئت های ورزش استان باید بطور روشن عملکرد مالی خود را در اختیار این اداره کل بگذارند و در این زمینه با کسی شوخی نداریم چرا که باید دیگر شاهد تخلفاتی که در گذشته از سوی برخی هیئت ها بوده ایم نباشیم .

ورود خیرین ورزشی به کمک ورزش استان خصوصاً در مناطق کمتر توسعه یافته یکی دیگر از نکاتی بود که مدیر ورزش و جوانان استان به آن اشاره نمود و افزود : در همین راستا ۱۵ زمین ورزشی توسط خیرین ساخته شد و در جریان روند افتتاح این زمین ها توانستیم صالح امیری رئیس کمیته ملی المپیک را به کرمانشاه بکشانیم که همین امر باعث شد ایشان علاوه بر جذب کمک ۵۰ هزار دلاری از کمیته بین المللی المپیک برای مناطق زلزله زده مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان نیز از طرف کمیته ملی المپیک به ورزش استان کمک مالی کنند که این نشان از توان اداره کل ورزش و جوانان در رایزنی و جذب اعتبارات ملی و بین المللی برای ورزش استان است.

مدیر کل ورزش وجوانان استان تصریح کرد : خوشبختانه در طی دوسال گذشته سرانه ورزشی استان رشد قابل توجهی داشته است و در واقع توانستیم ۸۰ سانتیمتر سرانه ورزشی استان را طی دو سال به ۱ متر و ۱۸ سانتیمتر برسانیم که این رقم در کل استان شایان توجه است و نشان از پیشرفت ورزش در زمینه های عمرانی دارد.

رحیمی تعداد پروژه های ورزشی افتتاح شده طی این دوسال را ۸۷ مورد عنوان کرد و افزود : برای ۵ پروژه پیش رو که بزودی افتتاح خواهند شد مبلغ بیست و سه میلیارد و سیصد میلیون تومان هزینه شده است که شامل : آکادمی پزشکی با اعتباری بالغ بر سه میلیارد و چهارصد میلیون تومان ، زمین چمن روستای نوریاب پاوه با اعتباری بالغ بر دو میلیارد و دویست میلیون تومان ، زمین چمن مصنوعی روستای بانه وره با اعتباری حدود یک میلیارد و دویست میلیون تومان ، ۱۵ زمین فوتبال چمن مصنوعی از محل حمایتهای خیرین ورزشی با اعتباری بالغ بر ۱۱ میلیارد و سیصد میلیون تومان و مبلغی حدود پنج میلیارد تومان که توانسته ایم اعتبار آن را از منابع پروژه های نفت بگیریم که یک مجموعه فرهنگی ورزشی را در منطقه محروم آقاجان کرمانشاه در آینده ای نزدیک افتتاح خواهیم کرد.

صابر رحیمی افزود : خانه جوان کرمانشاه هم که یک پروژه عظیم و به نوعی بزرگترین خانه جوان کشور است حدود ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که در طی این دوسال توانستیم آن را نیز آماده بهره برداری کنیم که ارزش افزوده خالص آن بیش از ۳۰ میلیارد تومان است .

مدیر کل ورزش و جوانان استان یکی دیگر از فعالیت های مهم این اداره کل را مرمت و بازسازی زمینهای شماره یک و دو مجموعه ورزشی آزادی دانست و تاکید کرد : در طول این مدت این مجموعه را که با مشکلات فراوانی روبرو بود را به یک مجموعه ورزشی نوین و قابل بازی تبدیل کردیم و با هماهنگی بعمل آمده با باشگاه بعثت از این به بعد تیم فوتبال بعثت کرمانشاه می تواند با حضور تماشاگران مشتاف بازیهای خود را در این زمین برگزار کند.


وی خاطر نشان کرد: در همین مدت بسیاری از سالن های ورزشی سرپوشیده را بطور کامل تجهیز و بازسازی کرده ایم تا ورزشکارن و هیئت های ورزشی بتوانند علاوه بر انجام تمرینات خود مسابقاتشان را نیز در این سالنها برگزار کنند.


رحیمی با اشاره به رویکرد بسیار مثبتی که مسئولان کشور و استاندار محترم به مناطق محروم خصوصاً روستاها دارند گفت : پروژه های ورزشی خوبی را در دور افتاده ترین مناطق و روستاهای استان به بهره برداری رساندیم تا شاهد رشد ورزش در بین فرزندان این مرز و بوم در روستاها باشیم .

وی در بخشی دیگر از سخنانش افزود : سیاه نمایی برخی رسانه نماها معضل بزرگ نه تنها ورزش و مدیریت استان بلکه کل دولت است و اینگونه افراد در واقع با وجود اینکه تخصص کافی در مورد ورزش ندارند می خواهند خود را بزرگ جلوه دهند و در همین راستا قصد تخریب فعالیتها و خدمات انجام گرفته را دارند. رحیمی افزود با وجود اینکه احترام بسیار زیادی برای رسانه های آگاه و وجدانمدار قائل هستم اما رسانه های مغرض و فرصت طلب را یک معضل بزرگ برای مجموع ورزش و همچنین دولت می دانم که قصد و نیت اصلی آنها تخریب عملکرد مثبت مجموعه است و در فرصت مناسب پاسخ دعوت آنها را نیز خواهم داد.


رحیمی در تشریح عملکرد اینگونه افراد گفت : این خبرنگارنماها مغرضانه عمل می کنند و در واقع نه تنها قصدشان نقد و بررسی ورزش استان و عملکرد مدیران نیست بلکه بدنبال باجگیری و به قصد تخریب فعالیت های انجام گرفته عمل می کنند به گونه ای که اگر یک روزی ما اخم کنیم آنها منتقد می شوند و اگر به آنها روی خوش نشان دهیم طرفدارمان می شوند بنابراین این رفتار را به هیچ عنوان نمی پسندم ولی در عوض رسانه های که نقد بجا و درستی از ما داشته باشند را با جان و دل پذیرا هستیم چرا که نقد اگر منصفانه باشد سبب پیشرفت خواهد شد.


وی در پایان تاکید کرد : همدلی و همصدایی بین مجموعه ورزش استان در این سالها باعث شد که شاهد پیشرفت ورزش استان در تمامی زمینه ها خصوصاً زمینه های عمرانی باشیم و جا دارد از مدیریت استان ، تک تک کارکنان اداره ورزش و جوانان و همچنین رسانه های واقعی و با وجدان که بازوی قدرتمند اداره ورزش وجوانان استان بوده اند تشکر و قدرانی کنم .

عکس از / مهدی حشمتی

خبرنگار : سید محمد موسوی / جام ورزش

About Post Author

مدیر مسوول : مهدی حشمتی

مهدی حشمتی مدیر مسوول پایگاه خبری جام ورزش - خبرنگار ، روزنامه نگار و عکاس ، ورزشی - دبیر سابق سرویس ورزشی روزنامه باختر - عضو رسمی انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی ایران - عضو هیات رئیسه انجمن ورزشی نویسان استان کرمانشاه - عضو خانه مطبوعات استان کرمانشاه - عضو صندوق اعتباری هنر - عضو سامانه مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت ارشاد - مدیر روابط عمومی اداره ورزش و جوانان شهرستان کرمانشاه
Happy
Happy
۰ %
Sad
Sad
۰ %
Excited
Excited
۰ %
Sleepy
Sleepy
۰ %
Angry
Angry
۰ %
Surprise
Surprise
۰ %