0 0
Read Time:۲ Minute, 16 Second

رضا درکه ورزشکار خوش اخلاق کرمانشاهی با ثبت ۵ هزار و ۹۴۶ حرکت در آیتم میل باستانی در مدت یکساعت توانست نام خود را در کتاب رکوردهای ملی ایران ثبت کند.

هادی رضایی مسئول ثبت رکورد فدراسیون ورزشهای همگانی که بعنوان داور در این رکورد گیری حضور داشت در گفتگو با خبرنگار جام ورزش تصریح کرد ؛ رضا درکه درخواست بیشترین تعداد میل زدن با میل های ۵کیلوگرمی در یکساعت را داده بودند که قبلاً این رکورد با ۵ هزار و ۴۰۰ حرکت بود ، که در سال ۹۲ در مسابقات کشوری بهشهر ثبت شده بود و در اختیار ورزشکاری از استان مازندران بود و امروز رضا درکه با ارتقا آن به ۵ هزار و ۹۳۶ حرکت این رکورد را شکست.


وی افزود : اگر تا پایان سال ۹۸ این رکورد توسط شخص دیگری شکسته نشود نام آقای درکه بعنوان رکورددار ملی این آیتم در کتاب رکوردهای ملی فدراسیون ورزشهای همگانی ایران ثبت خواهد شد.

رضایی با اشاره به مراجعه برخی ورزشکاران به موسساتی که ادعای ثبت رکوردها را دارند ، تاکید کرد تنها مرجع ثبت رکوردهای ورزشکاران ، فدراسیون ورزشهای همگانی می باشد و این موسسات و شرکتها که به بهانه های مختلف از جمله سود جویی و سواستفاده ورود کرده اند به هیچ عنوان مرجعیت ندارند و باید وزارت ورزش در اینباره ورود پیدا کند.

رئیس کمیته ثبت رکورد فدراسیون ورزشهای همگانی اضافه کرد ورزشکارانی که قصد ثبت رکورد و توانایی خود را دارند می توانند با مراجعه به هیئت ورزشهای همگانی شهر خود نسبت به ثبت رکورد خود اقدام کنند.


وی در پاسخ به سوالی در مورد تعداد رکورداران کرمانشاه افزود حدود ۶۰۰ رکورد در کتاب ثبت رکورد های ایران ثبت می شود که از این تعداد حدود ۳۰ رکورد که سطح خیلی خوبی دارند و تا کنون شکسته نشده اند مربوط به ورزشکاران کرمانشاهی است.


وی تصریح کرد ؛ از نکات قابل توجه این است که جوانترین و پیشکسو‌ت ترین رکورداران ایران کرمانشاهی هستند، که خانم بی آزار با ۸۴ سال سن در آیتم پلانک بعنوان مسن‌ترین و خانم تارا اصغری هم با ۷ سال سن در آیتم اولاهو بعنوان جوانترین رکوردداران ایران ثبت شده اند.

رضا درکه متولد سال ۱۳۶۶ با ثبت رکورد ۵هزار و ۹۳۶ حرکت در آیتم میل زدن با میل های ۵ کیلوگرمی رکورد این آیتم را شکست.
درکه در این خصوص به خبرنگار جام ورزش گفت : مدت ۱۵ سال است که در این رشته فعالیت می کنم ولی متاسفانه در طول این سالها بنا به برخی مسائل رکورد خود را ثبت نکرده بودم.


این رکورد دار کرمانشاهی افزود : بالاخره بعد غر ۱۵ سال با تمرینات سخت و طاقت فرسا توانستم این رکورد را از ورزشکار مازندرانی که ۶ سال رکورداراین آیتم بود، بگیرم به یاری خداوند بدنبال بهبود آن و همچنین ثبت رکورد در آیتم های دیگر خواهم بود .

About Post Author

مدیر مسوول : مهدی حشمتی

مهدی حشمتی مدیر مسوول پایگاه خبری جام ورزش - خبرنگار ، روزنامه نگار و عکاس ، ورزشی - دبیر سابق سرویس ورزشی روزنامه باختر - عضو رسمی انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی ایران - عضو هیات رئیسه انجمن ورزشی نویسان استان کرمانشاه - عضو خانه مطبوعات استان کرمانشاه - عضو صندوق اعتباری هنر - عضو سامانه مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت ارشاد - مدیر روابط عمومی اداره ورزش و جوانان شهرستان کرمانشاه
Happy
Happy
۰ %
Sad
Sad
۰ %
Excited
Excited
۰ %
Sleepy
Sleepy
۰ %
Angry
Angry
۰ %
Surprise
Surprise
۰ %