0 0
Read Time:۱۵ Minute, 22 Second

سید محمد موسوی – سردبیر پایگاه خبری جام ورزش

مسئولان ارشد استان و در رأس آنها هوشنگ بازوند استاندار پرتلاش کرمانشاه با همکاری مدیرکل ورزش و جوانان و همچنین محمد حسین محبی رئیس هیئت کشتی استان پس از رایزنی های فراوان با فدراسیون کشتی توانستند برای چهارمین سال میزبانی این رقابتها را به دیار پهلوانان و مردم کشتی دوست کرمانشاه برسانند تا کرمانشاه از حیث میزبانی رقابتها به نوعی رکورددار شود .

برای آشنایی هرچه بیشتر مخاطبان در این گزارش سعی کرده ایم نگاهی به تاریخچه برگزاری رقابتهای بین المللی کشتی در قبل از انقلاب و بعد از آن بیندازیم و سپس معتبرترین جامهای بین المللی کشتی جهان را که کشتی گیران مدال آور آن در رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی صاحب امتیاز می شوند را به اختصار معرفی کنیم و نگاهی هم داشته باشیم به کشتی گیران ایرانی و لیست داوران حاضر در چهلمین دوره رقابتهای کشتی آزاد و پهلوانی جام تختی .

تاریخچه کشتی در ایران :
کشتی در ایران از دیرباز بعنوان ورزشی برای مردان و پهلوانان ایران زمین شناخته شده است و ادب و احترام در کنار زورآزمایی و قدرت بدنی درون مایه اصلی آن را تشکیل داده است به همین علت است که در ایران یکی از پرطرفدارترین ورزش‌ها ست و ریشه در تاریخ و سنت‌های ایرانی دارد به طوری‌که معمولاً به عنوان ورزش ملی ایران از آن یاد می‌شود. کشتی از دوران باستان در ایران تمرین می‌شده و در میان سبک‌های گوناگون ملی و محلی کشتی پهلوانی فراگیرترین سبک آن بوده‌است. در میان سبک‌های بین‌المللی کشتی نیز کشتی آزاد محبوب‌ترین روش به شمار می‌رود. باشگاه پولاد نخستین باشگاه ورزشی در ایران است که در سال ۱۳۰۰ توسط حسین رضی زاده (آقاشریف) در خیابان شاهپور (وحدت اسلامی) تأسیس شد.

کشتی و ورزش باستانی در دوران صفویه و زندیه رونق زیادی در ایران یافت به طوری که در هر شهر صدها پهلوان بنام وجود داشت. در دوران قاجاریه علاقه به این ورزش چنان زیاد شد که در دوران ناصرالدین شاه شخصی به نام «صاحب الدوله» مأمور توسعه ورزش کشتی شد و در تمامی روزهای تعطیل پهلوانان در میادین شهر به کشتی گرفتن می‌پرداختند. مسابقات کشتی پهلوانی برای انتخاب پهلوان پایتخت از همین ایام آغاز شد و بعدها به صورت یک سنت جاری همه‌ساله درآمد. محمدصادق بلورفروش، ابراهیم یزدی معروف به یزدی بزرگ، پهلوان اکبر خراسانی، حسین یوزباشی، سید حسن رزاز، سید اسماعیل کالسکه‌ساز از کشتی‌گیران و پهلوانان معروف آن زمان بودند.

پهلوان سید علی، پهلوان اول کشتی ایران در دوره رضا شاه

از زمان رضا شاه زورخانه با فرهنگ جدید رونق بیشتری گرفت و در کنار زورخانه‌ها، باشگاه‌ها و ورزشگاه‌ها هم شکل گرفتند. از سال ۱۳۱۸ با مطرح شدن مقررات بین‌المللی کشتی، تغییر و تحولاتی در شیوه کشتی گرفتن و طرز لباس پوشیدن کشتی‌گیران پدید آمد.

مسعود پهلوان نشان از اصفهان در سال ۱۳۱۷ تعلیم کشتی آزاد و فرنگی با مقررات بین‌المللی را در ایران آغاز کرد. وی اولین تشک کشتی از جنس اسفنج را در دانشسرای تربیت بدنی واقع در دروازه دولت تهران پهن کرد. در سال ۱۳۱۸ اولین دوره مسابقات کشتی آزاد قهرمانی کشور در ورزشگاه امجدیه تهران برگزار شد. نخستین باشگاه کشتی هم باشگاه پولاد در خیابان شاپور سابق بود که توسط حاج حسین رضی زاده (آقاشریف) در سال ۱۳۰۰ تأسیس گردید. اولین تیم کشتی خارجی که وارد ایران شد تیم ترکیه بود که در سال ۱۳۲۶ به ایران آمد.

نخستین حضور بین‌المللی کشتی ایران در المپیک ۱۹۴۸ لندن بود که منصور رئیسی در آنجا به مقام چهارم رسید. اولین حضور تیم ملی کشتی ایران در مسابقات قهرمانی کشتی جهان هم در سال ۱۹۵۱ در هلسینکی فنلاند اتفاق افتاد.

تیم ملی کشتی آزاد ایران تاکنون پنج بار قهرمان مسابقات قهرمانی جهان در سال‌های ۱۹۶۱ یوکوهاما، ۱۹۶۵ منچستر، ۱۹۹۸ تهران، ۲۰۰۲ تهران، ۲۰۱۳ بوداپست شده‌است. تیم ملی کشتی فرنگی ایران نیز در سال ۲۰۱۴ در تاشکند ازبکستان قهرمان جهان شد.

غلامرضا تختی با ۷ مدال طلای جهانی و المپیک و عبدالله موحد با ۶ مدال طلای جهان و المپیک پر افتخار ترین کشتی گیران ایرانی بشمار می روند .

ایران میزبان یازده دوره رقابتهای بین المللی کشتی در قبل از انقلاب:
در مجموع یازده دوره مسابقات بین‌المللی کشتی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد . طی ۱۱سال ۳۱۸ مدال طلا ، نقره و برنز توزیع شد که سهم کشتی گیران ایرانی ۱۱۴ مدال بود .

کشتی‌گیران خارجی ۱۸ کشور در این رقابت‌ها حضور داشتند و قهرمانان کشورهای شوروی و بلغارستان در تمام دوره حضور داشتند و پاکستان ۷ بار ، رومانی ۶ ، لهستان ۵ و کشورهای آلمان غربی و کره‌جنوبی در ۴ دوره از این رقابتها حضور داشتند .نکته جالب در برگزاری این رقابت‌ها این بود که تنها در ۴ وزن هقتم تا دهم دو عنوان قهرمانی در این سالها نصیب کشتی ایران شد . بهترین کشتی‌گیر خارجی حاضر در این رقابتها ولادیمیر گلوتگین قهرمان بلند آوازه شوروی با کسب ۶ مدال طلا در ۶ سال حضور در این رقابتها بود منصور برزگر با پنج عنوان قهرمانی درخشان‌ترین چهره داخلی بود که در وزن ششم ۵ مدال طلا بدست آورد . گفتنی است عبدالله موحد ، ابراهیم جوادی ، ابوطالب طالبی ، رمضان خدر ، محمد خرمی و ویکتور ناواژیلو از شوروی دیگر کشتی‌گیران موفق در این رقابت‌ها بودند و سه کشور ایران ، شوروی و بلغارستان با کسب ۱۰۴ ، ۸۲ و ۶۰ مدال پر افتخارترین تیم‌های این رقابت‌ها بودند .

غلامرضا تختی اولین کشتی‌گیر ایرانی است که موفق شد در سه وزن مختلف صاحب مدال‌های جهانی و المپیک شود: جهانی ۱۹۵۱ و المپیک ۱۹۵۲ (در ۷۹ کیلوگرم)، المپیک‌های ۱۹۵۶، ۱۹۶۰، جهانی تهران و یوکوهاما (در ۸۷ کیلو) و جهانی ۶۲ تولیدو در ۹۷ کیلو.

همانطور که گفته شد، در سالهای قبل از انقلاب ۱۱ دوره رقابت بین المللی کشتی در رشته های آزاد و فرنگی در ایران انجام گرفت که پس از پیروز انقلاب اسلامی نیز این رقابتها با تغییر نام به جام جهان پهلوان تختی تا کنون ادامه داشته است.

افتخار آفرینی و منش پهلوانی جهان پهلوان تختی کشتی دوستان و مسئولان کشتی ایران را بر آن داشت که پس از انقلاب و برای بزرگداشت غلامرضا تختی به دستور حسین شاه حسینی رئیس وقت سازمان تربیت بدنی که از دوستان و هموندان تختی در جبهه ملی بود جام آریامهر بنام رقابت‌های بین‌المللی جام تختی نامگذاری و اولین دوره ان در سال ۱۳۵۸ در تهران برگزار شد.

رقابت‌های بین‌المللی جام تختی به عنوان یادبودی از غلامرضا تختی (قهرمان کشتی ایران) هر ساله در بهمن ماه با حضور تیم‌های داخلی و خارجی برگزار می‌شود. این مسابقات عموماً به عنوان انتخابی تیم ملی برای مسابقات مهمی مانند المپیک یا جام جهانی محسوب می‌شود. این جام یکی از معتبرترین جام‌های اتحادیه جهانی کشتی می‌باشد که شهر کرمانشاه افتخار چهار دوره میزبانی آن را بر عهده داشته است.

از سوی اتحادیه جهانی کشتی، جام بین المللی تختی بعنوان تنها تورنمنت در قاره آسیا و در کنار تورنمنت های بین المللی برتر اروپا و امریکا (جام یاریگین، جام دیوید شولتز آمریکا و جایزه بزرگ باکو، و …. )در سیستم رنکینگ مدنظر قرار گرفته است.
اتحادیه جهانی کشتی به دلیل استقبال خوب کشورها از حضور در تورنمنت های بین المللی ایران ، در سه سال گذشته ، جام تختی را در بین تعداد پنج تورنمنت بین المللی برترسیستم رنکینگ قرار داده است.

در واقع کشتی گیران و کشورهای ذیربط، برای شرکت در هر یک از این رقابت های جهانی، قاره ای و چند تورنمنت بین المللی محدود مرتبط با سیستم رنکینگ، امتیازاتی را بدست می آورند که در پایان چهارسال ، مجموع امتیازات کشورها در رنکینگ مربوطه می تواند کشورهای برتر را برای حضور در المپیک در هر وزن معرفی نماید.

معتبرترین جام های بین المللی کشتی آزاد و فرنگی جهان
-جام تختی ( کشتی آزاد و پهلوانی )

– جام یاشار دوغو ترکیه ( کشتی آزاد زنان و مردان )

-جام دانکلوف بلغارستان ( کشتی ازاد و فرنگی زنان و مردان )

-رقابتهای جایزه بزرگ ایوان یارگین روسیه ( کشتی ازاد زنان و مردان )

– رقابتهای کشتی جام دیوید شولتز آمریکا ( کشتی آزاد و فرنگی زنان و مردان )

– جایزه بزرگ باکو ( کشتی آزاد زنان و مردان )

-تور مسترز دانمارک ( کشتی فرنگی )

– هرمن کاری فنلاند ( کشتی فرنگی )

-متئو پلیکون ایتالیا ( کشتی آزاد و فرنگی زنان و مردان )

-جایزه بزرگ فرانسه (کشتی آزاد و فرنگی )

جام تختی از لحاظ اعتبار جزء ۵ مسابقه‌ای است که در رنکینگ‌های فیلا مورد محاسبه قرار می‌گیرد و کرمانشاه برای چهارمین سال افتخار میزبانی گردهمایی کشتی گیران مطرح جهان را بدست آورده است.

محمد حسین محبی پر افتخارترین کشتی گیر جام تختی

۴ دروه میزبانی رقابتهای جام تختی ، میزبانی شایسته استان و تماشاگران پرشور کرمانشاهی تنها افتخارات این جام برای استان کرمانشاه نمی باشد بلکه رکوردار بودن برادران محبی ( محمد حسین و محمد حسن ) در ادوار مختلف برگزاری این رقابتها برگ زرین دیگری برای استان پهلوان خیز کرمانشاه است که استاندار، مدیر ورزش و رئیس هیئت کشتی استان کرمانشاه برای مردم خصوصاً علاقمندان و تماشاگران پرشور کرمانشاه به ارمغان آورده اند و اگر کرمانشاه را خواستگاه جام تختی بنامیم ، اغراق نکرده این .
محمد حسین محبی که در حال حاضر ریاست هیئت کشتی استان و مشاور فنی علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی را بر عهده دارد افتخار ۱۴ سال عضویت در تیم ملی، هشت‌بار مقام نخست جام‌تختی و ۱۰سال کاپیتانی تیم‌ملی کشتی آزاد کشورمان، دو عنوان قهرمانی کشتی باستانی و بازوبند پهلوانی را کارنامه‌اش دارد.

محمدحسین محبی که مدال نقرهٔ قهرمانی جهان ۱۹۷۸ در وزن ۷۴ کیلو، دو قهرمانی آسیا در وزن ۸۲ کیلو و یک قهرمانی بازی‌های آسیایی را به دست آورده‌است. اما رقابت‌های قهرمانی جهان ِ ۱۹۷۹، ۱۹۸۳، ۱۹۸۶ و ۱۹۸۷ و دو المپیک ۱۹۸۰ مسکو و ۱۹۸۴ لس‌آنجلس را به دلیل عدم حضور ایران و تحریم مسابقات از دست داد.

اسامی نهایی کشتی‌گیران حاضر در چهلمین دوره ر قابتهای جام تختی
بنا به نظر شورای فنی فدراسیون کشتی کشورمان نحوه قراگیری کشتی گیران در لیست نهایی چهلمین دوره رقابتهای جام جهان پهلوان تختی که بر اساس موارد ذیل معرفی شده اند، به شرح زیر است:

۱- اعضای تیم ملی کشتی آزاد در مسابقات جهانی قزاقستان

۲- اعضای تیم ملی کشتی آزاد زیر ۲۳ سال (امید) در رقابت های جهانی مجارستان

۳- مدال آوران تیم ملی کشتی آزاد جوانان در رقابت های جهانی استونی

۴- نفرات برتر انتخابی جام تختی با نظر کادر فنی

۵- نفرات شاخص لیگ برتر کشتی آزاد با نظر کادر فنی

۶- نفرات برتر مسابقات قهرمانی کشور سال ۹۸ با نظر کادر فنی

۷- نفرات شاخص رقابت های باشگاه های جهان با نظر کادر فنی

۸- نفرات مدال آور مسابقات المپیک نظامیان جهان در چین

۹- نفرات اول انتخابی تیم ملی کشتی آزاد سال ۹۸

نفرات مدال آور و کسب کننده سهمیه المپیک در مسابقات جهانی قزاقستان و امیرحسین زارع به دلیل اعزام به رقابت‌های بین المللی در ایتالیا از حضور در این مسابقات معاف هستند.

اسامی نفرات واجد شرایط به شرح زیر است:
۵۷ کیلوگرم: علیرضا سرلک (لرستان)، محسن ملکی (توابع تهران)، صابر خانجانی (مازندران)، نقی رضوان (آذربایجان شرقی)، عرفان جعفریان (مازندران)، محمد خدابخشی (مازندران)، نادر حاج آقا نیا (کرمان)

۶۱ کیلوگرم: محمدباقر یخکشی (مازندران)، مجید داستان (تهران)، داریوش حضرتقلی زاده (خراسان جنوبی)، میرعلی باوفا سادات (توابع تهران)، حسن عبادی (مازندران)

۶۵ کیلوگرم: امیرمحمد یزدانی (مازندران)، ابوالفضل حاجی پور (مازندران)، مرتضی قیاسی (لرستان)، امیرحسین مقصودی (تهران)، مهران نصیری (مازندران)، پیمان بیابانی (تهران)، مهدی عشقی (مازندران)ف ایمان صادقی (مازندران)

۷۰ کیلوگرم: امیرحسین حسینی (تهران)، مهدی یگانه جعفری (مازندران)، محمد اکبرزاده (مازندران)، میثم نصیری (زنجان)، محمد زمانی (تهران)، رضا مقتدر (تهران)، سبحان یاری (کرمانشاه)، محمدرضا سرگو (البرز)

۷۴ کیلوگرم: محمد نخودی (مازندران)، رضا افضلی (کرمانشاه)، سعید داداش پور (تهران)، مسعود کمروند (همدان)، مصطفی حسین خانی (تهران)، جمال خدابنده لو (همدان)

۷۹ کیلوگرم: بهمن تیموری (کرمانشاه)، علی سوادکوهی (مازندران)، امید حسن تبار (مازندران)، سجاد غلامی (البرز)، حمیدرضا زرین پیکر (تهران)، عباس یزدانی (همدان)، رضا ابراهیم نژاد (مازندران)، امیرحسین کاووسی (مازندران)

۸۶ کیلوگرم: کامران قاسم پور (مازندران)، احمد بذری (مازندران)، جلال زمان (مازندران)، مرصاد مرغزاری (مازندران)، مهدی حاجیلوئیان (همدان)، زین العابدین علی مرادی (تهران)، حمیدرضا علی بخشی (همدان)

۹۲ کیلوگرم: حسین شهبازی (تهران)، ارشک محبی (کرمانشاه)، محمدجواد ابراهیمی (مازندران)، رضا بیات (خراسان رضوی)، محمدحسین میرباغبان (تهران)، محمدحسین فیروزپور (مازندران)، حسین جلالی نژاد (لرستان)

۹۷ کیلوگرم: رضا یزدانی (مازندران)، علی شعبانی (مازندران)، عباس فروتن (مازندران)، اسماعیل نجاتیان (خراسان رضوی)، مجتبی گلیج (مازندران)، محمدحسین محمدیان (مازندران)، میثم عبدی (توابع تهران)، سجاد عزیزی (تهران)

۱۲۵ کیلوگرم: پرویز هادی (آذربایجان شرقی)، یداله محبی (کرمانشاه)، امین طاهری (تهران)، امیررضا امیری (لرستان)، نعیم حسن زاده (مازندران)، سیدرضا چراغی (مازندران)

بنا بر اعلام کادر فنی تمامی نفرات اعلام شده ملزم به حضور در رقابت های جام تختی هستند و در صورتی که کشتی گیری در این مسابقات حضور نداشته باشد، شانس حضور در ترکیب تیم ملی را از دست خواهد داد.

سرمربی: غلامرضا محمدی

مربیان تیم ملی: ابراهیم مهربان- عباس حاج کناری- مسعود مصطفی جوکار

مدیر فنی تیم های ملی کشتی آزاد: محسن کاوه

سهمیه استان‌ها برای سایر مربیان با توجه به تعداد کشتی گیران حاضر در جام تختی در هر استان به شرح زیر اعلام می شود:
استان مازندران: ۳۰ کشتی گیر – ۴ مربی

استان تهران: ۱۴ کشتی گیر – ۲ مربی

استان کرمانشاه: ۵ کشتی گیر – یک مربی

توابع تهران: ۳ کشتی گیر – یک مربی

استان لرستان: ۴ کشتی گیر – یک مربی

استان خراسان رضوی: ۲ کشتی گیر – یک مربی

استان همدان: ۵ کشتی گیر – یک مربی

استان آذربایجان شرقی: ۲ کشتی گیر – یک مربی

در این دوره محمدحسن محبی، محسن کاوه و غلامرضا محمدی بعنوان اعضای کمیته فنی بر این مسابقات نظارت خواهند داشت.

فدراسیون کشتی از ۷ مربی برای حضور در چهلمین دوره رقابت های بین المللی کشتی آزاد جام تختی دعوت کرد.

فدراسیون کشتی به منظور پشتوانه سازی در امر مربیگری از مراد محمدی ، فردین معصومی ، سعید ابراهیمی ، احسان لشگری ، صادق گودرزی و مهدی تقوی از کشتی گیران مدال آور و مطرح کشورمان، برای حضور در این مسابقات دعوت کرده است.

همچنین از تقی اکبرنژاد نیز به منظور استفاده از تجربیات ارزنده وی برای شرکت در این رقابت ها دعوت شده است.

هیئت‌های کشتی استان می‌بایست نسبت به معرفی مربیان خود به فدراسیون کشتی اقدام نمایند.

اسامی داوران چهلمین دوره رقابت های بین المللی کشتی آزاد جام تختی- کرمانشاه
اسامی داوران قضاوت کننده در چهلمین دوره رقابت های بین المللی کشتی آزاد جام جهان پهلوانی تختی اعلام شد.

اسامی داوران قضاوت کننده در این مسابقات به شرح زیر است:

۴ داور بین المللی کرمانشاهی در جام تختی سوت خواهند زد.

اسامی داوران کرمانشاهی به شرح ذیل می باشد.

محمود مدبر

مهدی شهبازی

ایوب یزدان پور

فرشاد امیری

و در ستاد اجرایی این مسابقات #وحید_نجفی به عنوان جدول نویس حضور خواهند داشت.

رئیس کمیته داوران و ناظر داوری: ناصر فروتن

داوران درجه یک بین المللی: ۱- محمدابراهیم امامی (تهران) ۲- اردوان صاحب (خوزستان) ۳- سید محمد افتخاریان (البرز) ۴- بهروز زاده هندیجانی (خوزستان) ۵- اکبر نصیری (زنجان) ۶- امیرحسین رهنما (سمنان) ۷- کوروش تقی زاده (بوشهر) ۸- ابراهیم کریمی (آذربایجان غربی) ۹- غلامرضا بهارلو (چهارمحال و بختیاری) ۱۰- مزدک گیتی (همدان) ۱۱- بابک امجدی (تهران) ۱۲- محمد رحیم پور (کردستان) ۱۳- مهدی آقاولی (تهران) ۱۴- وحید خوش طینت (تهران) ۱۵- مسعود رستمی پور (تهران) ۱۶- احمد تاجیک (تهران) ۱۷- بهنام شیرمحمدی (تهران) ۱۸- بهروز رضاپور (هرمزگان) ۱۹- کامران سلطانی زاده (تهران) ۲۰- مرتضی زورمند (البرز) ۲۱- هژار عباسی (آذربایجان غربی) ۲۲- داود خوش منظر (تهران) ۲۳- محسن جلیلیان (اروند) ۲۴- رضا علی اصغری (گیلان) ۲۵- ابراهیم رادمرد (گیلان)( ۲۶- علی پورکریم (تهران) ۲۷- سید فرشید میرهاشمی (آذربایجان غربی) ۲۸- ابراهیم یزدان پناه (آذربایجان غربی) ۲۹- حسام امامی (خراسان رضوی) ۳۰- ذبیح اله کوهستانی (البرز) غلامرضا طاهرخانی (قزوین)

داوران درجه دو بین المللی: ۱- رضا مستجیری (البرز) ۲- علی سلیمانی (کهگیلویه و بویراحمد) ۳- حسین چرمی (زنجان) ۴- ابوالفضل سبزعلی (تهران) ۵- رضا صالح آبادی (خراسان رضوی) ۶- محمد مارزی (هرمزگان) ۷- شیرزاد غلام زاده (لرستان) ۸- محسن عبدالهی (مازندران) ۹- عباس کارگرپور (تهران) ۱۰- رضا نقی لو (زنجان) ۱۱- غلامرضا محمدنژاد (مازندران) ۱۲- محمود مدبر (کرمانشاه) ۱۳- حمیدرضا عابدی (سیستان و بلوچستان) ۱۴- محمدرضا رحیمی (کهگیلویه و بویراحمد) ۱۵- کاظم عقیقی (خراسان جنوبی) ۱۶- محمودرضا ستوده (لرستان) ۱۷- محمدعلی احمدی (مازندران) ۱۸- سعید نصرت پناه (تهران) ۱۹- عبدالرضا نباتچیان (تهران) ۲۰- قادر باقری (البرز) ۲۱- مسعود مجدی (تهران) ۲۲- جلال طوقی (اردبیل) ۲۳- فرید بهرامی (لرستان) ۲۴- محمود مدبر (کرمانشاه) ۲۵- مهدی شهبازی (کرمانشاه)

داوران درجه سه بین المللی: ۱- مسعود چوبین (همدان) ۲- رحمان دمیرچی (البرز) ۳- حمید دریکوندی (تهران) ۴- سیاوش مهتاب منش (تهران) ۵- سعید عباسی (تهران) ۶- محمد محمودیان (اصفهان) ۷- وحید زارع رفیع (البرز) ۸- علی استیله (تهران) ۹- محمد حدادی (تهران) ۱۰- هومن طهماسبی (خراسان رضوی) ۱۱- ایوب یزدان پور (کرمانشاه) ۱۲- فرشاد امیری (کرمانشاه)

بر اساس برنامه این مسابقات کلینیک داوری این رقابت ها عصر ورز سه شنبه ۱۷ دی ماه برگزار می شود.

برنامه کامل چهلمین دوره رقابتهای جام جهان پهلوان تختی کرمانشاه :
برنامه کامل این مسابقات که با دو کیلوگرم ارفاق وزن و بر روی ۲ تشک برگزار می شود، به شرح زیر است:

سه شنبه ۱۷ دی ماه:

ساعت: ۱۷:۰۰-۱۶:۰۰: کلینیک داوران

ساعت: ۱۸:۰۰- ۱۷:۰۰: کنفرانس فنی

ساعت: ۱۸:۳۰-۱۸:۰۰: قرعه کشی اوزان پنج وزن اول ۱۲۵-۹۷-۷۹-۶۵-۵۷ کیلوگرم

چهارشنبه ۱۸ دی ماه:

ساعت: ۰۹:۰۰- ۰۸:۳۰: معاینات پزشکی و وزن کشی پنج وزن اول ۱۲۵-۹۷-۷۹-۶۵-۵۷ کیلوگرم

ساعت:۱۳:۰۰-۱۰:۳۰: دور مقدماتی پنج وزن اول ۱۲۵-۹۷-۷۹-۶۵-۵۷ کیلوگرم

ساعت:۱۵:۰۰: قرعه کشی پنج وزن دوم ۹۲-۸۶-۷۴-۷۰-۶۱ کیلوگرم

ساعت:۱۶:۰۰: افتتاحیه مسابقات

ساعت ۲۰:۰۰-۱۶:۳۰: نیمه نهایی پنج وزن اول ۱۲۵-۹۷-۷۹-۶۵-۵۷ کیلوگرم

پنج شنبه ۱۹ دی ماه:

ساعت: ۰۸:۳۰- ۰۸:۰۰: معاینات پزشکی و وزن کشی پنج وزن دوم

ساعت: ۰۹:۰۰-۰۸:۳۰: وزن کشی مجدد پنج وزن اول

ساعت: ۱۳:۰۰-۱۰:۳۰: دور مقدماتی پنج وزن دوم ۹۲-۸۶-۷۴-۷۰-۶۱ کیلوگرم

ساعت: ۱۳:۰۰-۱۰:۳۰: شانس مجدد پنج وزن اول ۱۲۵-۹۷-۷۹-۶۵-۵۷ کیلوگرم

ساعت: ۱۸:۰۰-۱۵:۰۰: نیمه نهایی پنج وزن دوم ۹۲-۸۶-۷۴-۷۰-۶۱ کیلوگرم

ساعت: ۲۰:۰۰-۱۷:۰۰: فینال و توزیع جوایز پنج وزن اول۱۲۵-۹۷-۷۹-۶۵-۵۷ کیلوگرم

جمعه ۲۰ دی ماه:

ساعت: ۰۹:۰۰ -۰۸:۳۰: وزن کشی مجدد پنج وزن دوم ۹۲-۸۶-۷۴-۷۰-۶۱ و کشتی پهلوانی(۱۰۰ +)

ساعت: ۱۳:۰۰-۱۰:۳۰: شانس مجدد پنج وزن دوم ۹۲-۸۶-۷۴-۷۰-۶۱ و مقدماتی و نیمه نهایی پهلوانی(۱۰۰+ )

ساعت: ۲۰:۰۰-۱۸:۰۰: فینال و توزیع جوایز ۹۲-۸۶-۷۴-۷۰-۶۱ و (پهلوانی ۱۰۰+)

چهلمین دوره رقابت های بین المللی کشتی آزاد جام تختی روزهای ۱۸ تا ۲۰ دی ماه به میزبانی شهر کرمانشاه برگزار می شود.
کرمانشاه با چهار دوره میزبانی این رقابت ها رکورددار برگزاری این رقابتهای مهم است.

About Post Author

محمد موسوی

خبرنگار و روزنامه نگار ، ورزشی ، اجتماعی و سیاسی سردبیر جام ورزش - خبرنگار خبرگزاری ایلنا - دبیر سرویس ورزش هفته نامه بیستون و بیستون ورزشی - خبرنگار روزنامه و خبرگزاری های محلی و سراسری - خبرنگار مستقل عضو رسمی اتحادیه جهانی ورزشی نویسان عضو رسمی انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی ایران عضو اتحادیه روزنامه نگاران ایران عضو خانه مطبوعات استان کرمانشاه عضو صندوق اعتباری هنر عضو سامانه مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت ارشاد مترجم و طراح گرافیک دارای مدرک تحصیلی : کارشناسی زبان انگلیسی و کارشناسی ارشد علوم ارتباطات
Happy
Happy
۰ %
Sad
Sad
۰ %
Excited
Excited
۰ %
Sleepy
Sleepy
۰ %
Angry
Angry
۰ %
Surprise
Surprise
۰ %