0 0
Read Time:۳ Minute, 35 Second

پوریا منصوری – جام ورزش – اساسا” امکانات زیر ساختی از ابزار اولیه و لازم برای رشد، توسعه و در نهایت موفقیت یک رشته ورزشی محسوب می‌شود و در نبود امکانات سخت افزاری، آتش‌فشان استعداد و تلاش‌های فنی نمی‌تواند دستاورد‌های بزرگ و بلند مدت را به همراه داشته باشد.

از طرفی این واقعیت را باید پذیرفت فوتبال محبوب ترین ورزش این روزها است و رده‌های سنی مختلف به این پدیده عجیب اجتماعی گرایش بیشتری دارند و هرچند هم که در سالهای اخیر فوتبال استان ما موفقیت‌های چشم‌گیری را بدست نیاورده باشد اما بازهم این رشته بر اساس آمار و ارقام بیمه شده‌های ورزشی که توسط هیات پزشکی ورزشی ارائه می‌شود پر مخاطب ترین رشته ورزشی استان است.

یکی از موضوعاتی که در عدم موفقیت‌های بزرگ فوتبال نقش دارد، مشکلات سخت افرازی در استان بوده و نبود زمین مناسب و استاندارد به معضلی
عظیم برای باشگاه‌ها تبدیل شده است.

ورزشگاه ۱۵ خرداد کرمانشاه که به نسبت یکی از معدود ورزشگاه‌های خوب استان بوده طی سال‌های اخیر بر اساس قوانین به بخش خصوصی واگذار شده
و به نوعی در اختیار مستاجر است و بعد از افت چند ساله از نظر کیفیت چمن در شرایط مناسبی برای آموزش پایه، تمرینات تیم‌های حاضر در لیگ‌های کشوری و حتی برگزاری مسابقات لیگ برتر رده‌های پایه است.

اما موضوع اصلی اینجاست که هیات سوارکاری کرمانشاه در هفته‌های آتی قصد برگزاری جشنواره
مسابقات زیبایی اسب اصیل کُرد کرده و محل برگزاری این مسابقات را ورزشگاه ۱۵ خرداد اعلام کرده است.

اگر به چند سال پیش برگردیم مشابه این رویداد در زمان مدیریت آقای ارسلان حسینی در اداره کل ورزش و جوانان برگزار شد و ثمره آن چند سال نابودی زمین چمن ورزشگاه ۱۵ خرداد بود و بعد گذشت مدت‌‌ها همچنان فوتبال کرمانشاه از این تصمیم متضرر است.

همانطور که گفته شد چمن ورزشگاه ۱۵ خرداد در حال حاضر میزبان چند مدرسه فوتبال با بیش از هزار کودک و دانش‌آموز که آینده سازان نسل‌های بعدی فوتبال‌اند بوده و برگزاری جشنواره مذکور بحران شدیدی را برای فوتبال استان بوجود می‌آورد.

از طرفی باشگاه‌ کیامهر یکی از نمایندگان استان در لیگ برتر نونهالان کشور از احتمال برگزاری مسابقات خود در این استادیوم خبر داده که با ورود اسب بروی چمن ۱۵ خرداد قطعا این ورزشگاه دیگر توانایی میزبانی مسابقات لیگ برتر را نخواهد داشت.

اما سوال اینجاست چه شخصی مجوز برگزاری این جشنواره را در زمین چمن ۱۵ خرداد صادر کرده است؟

اداره کل ورزش جوانان که مخالفت خود را اعلام کرده، باشگاهی هم که زمین فوتبال را در اختیار دارد علاقه‌ای به نابودی زمین ندارد، هیات سوارکاری میراث فرهنگی را میزبان و برگزار کننده معرفی کرده و روابط عمومی میراث هم این که آنها خواستار برگزاری جشنواره هستند را تایید نمی‌کنند و هنوز هیچ شخص یا ارگانی مسولیت این برگزاری را بدوش نمی‌گیرد.

از نگاه دیگر باید پذیرفت ثبت جهانی اسب اصیل
کرد افتخاری بزرگ برای کرمانشاه است و باید دست زحمت‌کشان این زخداد را بوسید و داشتن یک زمین مناسب برای هیات سوارکاری مطالبه به حق هیات و دوستداران این رشته است، اما نباید برای احقاق حق، موجب نابودی امکانات دیگر رشته‌ها شویم‌

شنیده ها حکایت از خواسته عده‌ای از فعالان اقتصادی استان که در بین معاونت‌های استانداری هم نفوذی خوبی دارند، برای برگزاری جشنواره مسابقات زیبایی اسب کرد در این استادیوم دارد و ظاهرا اهداف اقتصادی پشت پرده ماجراست و حتی گفته می‌شود به دارندگان زمین مبلغ قابل توجه به همراه تامین بذر چمن جهت رضایت به برگزاری جشنواره در زمین چمن وعده داده شده است.

امیدواریم این شنیده‌ها صحت نداشته باشد چرا که این اتفاق یعنی نابودی ورزش به دست خواسته‌های مالی که می‌تواند مسولیت آن را متوجه تمامی مسولین ارشد استان دانست.

زمین شش هزار نفری در دهکده المپیک انتخاب بسیار بهتری برای برگزاری این جشنواره بود و امیدواریم استاندار محترم، اداره کل ورزش و جوانان، اداره کل میراث فرهنگی و هیات سوارکاری با دوراندیشی به فکر استعداد‌های این شهر باشند و در تصمیم خود تجدید نظر کرده و از طرفی باشگاه‌ کیامهر به عنوان مستاجر اداره کل ورزش که زمین را در اختیار دارد در مقابل عمل انجام شده قرار نگیرد چراکه در آینده همه افراد نامبرده در قبال نابودی زمین پانزده خرداد مسول خواهند بود.

About Post Author

محمد موسوی

خبرنگار و روزنامه نگار ، ورزشی ، اجتماعی و سیاسی سردبیر جام ورزش - خبرنگار خبرگزاری ایلنا - دبیر سرویس ورزش هفته نامه بیستون و بیستون ورزشی - خبرنگار روزنامه و خبرگزاری های محلی و سراسری - خبرنگار مستقل عضو رسمی اتحادیه جهانی ورزشی نویسان عضو رسمی انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی ایران عضو اتحادیه روزنامه نگاران ایران عضو خانه مطبوعات استان کرمانشاه عضو صندوق اعتباری هنر عضو سامانه مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت ارشاد مترجم و طراح گرافیک دارای مدرک تحصیلی : کارشناسی زبان انگلیسی و کارشناسی ارشد علوم ارتباطات
Happy
Happy
۰ %
Sad
Sad
۰ %
Excited
Excited
۰ %
Sleepy
Sleepy
۰ %
Angry
Angry
۰ %
Surprise
Surprise
۰ %