0 0
Read Time:۹ Minute, 25 Second

سرپرست هیات تیراندازی استان کرمانشاه  از پرداخت کامل بدهی های این هیات با استفاده از درآمدزایی و جذب اسپانسر  تا پایان سال گذشته خبر داد و گفت استاندار کرمانشاه وعده داده است که اعتباری پنج میلیارد تومانی را در اختیار این هیات قرار دهد.

به گزارش پایگاه خبری جام ورزش از کرمانشاه، آرش نیکبخت در نشست هم اندیشی که با خبرنگاران ورزشی داشت با اشاره به مدت کوتاه سکانداری خود در این هیات بعنوان سرپرست گفت: از دیماه سال ۱۴۰۱ که بعنوان سرپرست هدایت هیات تیراندازی را بر عهده گرفتم این هیات با ۱۴۱ میلیون تومان بدهی مواجه بود که خوشبختانه با کمک اسپانسرها و درآمدزایی  توانستیم تمام این بدهی ها را تسویه کنیم و سال جدید را بدون بدهی آغاز کنیم.

وی نبود اعتبار را مهمترین دغدغه این هیات عنوان کرد و افزود: در صورت تامین اعتبارات وعده داده شده از سوی مسئولان می توانیم تمام سالن های سطح استان را تجهیز و نوسازی کنیم  و مانند گذشته میزبان مسابقات مهم و اردوهای تیم ملی باشیم

نیکبخت با بیان اینکه ورزش تیراندازی نیاز به تجهیزات تخصصی و پرهزینه دارد  ، گفت : با توجه به اینکه این ورزش یک ورزش پر هزینه است و از طرفی استعدادهای خوبی در استان کرمانشاه  وجود دارد، تمام تلاشمان این خواهد بود که بتوانیم اعتبارات لازم را برای تجهیز سالن ها و توسعه این ورزش در استان کسب کنیم و خوشبختانه در این زمینه تا کنون نسبتا موفق عمل کرده ایم.

رئیس هیات تیراندازی استان تصریح کرد: مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه مساعدت ویژه ای به این هیات داشته و   ۲۰۰ میلیون تومان به ما کمک کرده اند که این مبلغ برای خرید تجهیزات و امکانات  و همچنین اعزام رسول فتحی قهرمان ملی پوش ما به مسابقات جهانی هزینه خواهد شد.

وی با اشاره به آمادگی قهرمان ملی پوش کرمانشاهی برای شرکت در مسابقات جهانی افزود:  رسول فتحی در  اواسط اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ به مسابقات قهرمانی جهان باکو اعزام خواهد شد  و در تیرماه نیز جهت کسب سهمیه المپیک در مسابقات باکو حاضر خواهد شد و امیدواریم این ملی پوش هیات بتواند برای استان کرمانشاه افتخار آفرینی کند.

نیکبخت ادامه داد: با توجه به ارتباط بسیار خوبی که با فدراسیون تیراندازی داریم خوشبختانه از سوی فدراسیون نیز مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان کمک هزینه بابت خرید ۷۰ قبضه اسلحه  برای ورزشکاران اهداف پروازی دریافت نموده ایم.

رئیس هیات تیراندازی استان خاطرنشان کرد: با توجه به استعداد و توانایی های که در استان وجود دارد نظر مسولان نسبت به این ورزش مساعد است و به همین منظور  در جلسه ای که با استاندار کرمانشاه داشته ایم ، مبلغی در حدود پنج میلیارد تومان اعتبار  برای هیات در نظر گرفته شده است که در صورت تامین این اعتبار می توانیم سالن مجموعه امام خمینی را نیز تجهیز کنیم.

نیکبخت در همین خصوص افزود: سالن تیراندازی مجموعه ورزشی امام یکی از استانداردترین سالن های کشور بود و در سال ۹۵ میزبان مسابقات قهرمانی کشور بود ولی متاسفانه در سرقتی که از این مجموعه انجام گرفت تمام تجهیزات آن به سرقت رفت و برای احیای دوباره آن به مبلغی بالغ بر یک میلیارد تومان نیاز است که در صورت پرداخت اعتبار وعده داده شده از سوی استاندار محترم این سالن تجهیز و آماده برگزاری مسابقات خواهد شد.

فعالسازی پنج شهرستان و سه روستا تا پایان سال
سرپرست هیات تیراندازی با اشاره به برنامه های این هیات در خصوص توسعه تیراندازی در شهرستان ها افزود : در حال حاضر در شهر کرمانشاه ۹ باشگاه تیراندازی فعال است و پنج هیات شهرستانی نیز مشغول به فعالیت می باشند و طبق برنامه ریزی های انجام گرفته تا پایان سال پنج شهرستان دیگر نیز فعال خواهند شد و برنامه هایی نیز برای راه اندازی سالن های تیراندازی در برخی  روستاها ها انجام گرفته است.

وی با اشاره به مصوبه ستاد مبارزه با مواد مخدر و فدراسیون تیراندازی مبنی بر تجهیز سه روستا در هر استان به سالن تیراندازی ، تصریح کرد : با توجه به مصوبه و تفاهم نامه ای که مابین ستاد مبارزه با مخدر کشور و فدراسیون تیراندازی انجام گرفته است قرار بر این است که برای کاهش آسیب های اجتماعی و ترغیب جوانان به ورزش ، از هر استان کشور سه روستا به سالن و لوازم تیراندازی مجهز شود که در کرمانشاه نیز برای سه روستا و هر روستا دو دستگاه سیم کش و دو قبضه اسلحه تامین خواهد شد.

این مسئول  با بیان اینکه توجه ویژه به شهرستانها در دستور کار و برنامه های هیات قرار دارد گفت : در حال حاضر هفت شهرستان استان فعال هستند و تا پایان سال پنج شهرستان دیگر نیز فعال خواهند شد و در این بین شهرستان اسلام آباد غرب با توجه به پتانسیل بالایی که در بُعد قهرمانی رشته تیراندازی دارد مورد توجه ویژه ما است و مبلغ ۴۰ میلیون تومان اعتبار برای این شهرستان در نظر گرفته شده است.

نیکبخت افزود: همانطور که اشاره شد ۷۰ قبضه اسلحه برای رشته اهداف پروازی با مساعدت فدراسیون تیراندازی خریداری شده است و با توجه به اینکه در حال حاضر زمین واقع در دهکده المپیک برای این رشته راه اندازی نشده است با تفاهم نامه ای که با باشگاه زرین بیستون انجام گرفته است سه دستگاه برای این رشته تعبیه شده است که ورزشکاران علاقمند به اهداف پروازی می توانند به این پیست  واقع در مجاورت آثار جهانی بیستون مراجعه کرده و تمرینات خود را انجام دهند.

وی تاکید کرد: با تامین اعتبار لازم برای راه اندازی و تجهیز پیست دهکده المپیک می توانیم تا تیرماه سال‌جاری و تجهیز آن به ۱۰ دستگاه استاندارد برای رشته اهداف پروازی ، ورزشکاران و علاقمندان قادر خواهند بود از این پیست نیز استفاده کنند و مسابقات مهم و در سطح کشور را نیز در آن برگزار کنیم.

سرپرست هیات تیراندازی استان در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: با توجه به درآمدزایی که داشته ایم در سال‌جاری یک تیم بانوان را به مسابقات لیگ دسته یک کشور که از تیرماه آغاز خواهد شد اعزام خواهیم کرد و طبق برنامه ریزی انجام گرفته تا پایان سال ۱۴۰۲ بیش از ۷۰ مسابقه و اعزام را در سطح استان خواهیم داشت.

نیکبخت تصریح کرد: برگزاری لیگ استانی از دیگر اهداف این هیات است و این لیگ با حضور تیم های باشگاهی خصوصی و یگانهاب ی نظامی و انتظامی برای اولین بار در استان برگزار خواهد شد که بدون شک برگزاری این لیگ می تواند به بُعد قهرمانی این ورزش در استان کمک کند.

سرپرست هیات تیراندازی استان برگزاری کلاسهای آموزشی و اردوهای تیم ملی را از دیگر برنامه این هیات عنوان کرد و گفت : با توجه به ارتباط بسیار خوبی که با فدراسیون تیراندازی داریم  امتیازات ویژه ای در اختیار استان کرمانشاه قرار گرفته است که بعنوان مثال در اردیبهشت ماه امسال هیات تیراندازی استان برای اولین بار در سطح کشور کلاس مربیگری درجه یک تیراندازی را برگزار خواهد نمود که علاقمندان از سراسر کشور می توانند در این کلاس و کارگاه ثبت نام و شرکت کنند.

وی ادامه داد: برگزاری اردوی تیم ملی تپانچه نیز در اوایل تیرماه در کرمانشاه برگزار خواهد شد که ورزشکاران برتر هیات نیز می توانند درکنار ملی پوشان کشور به تمرین بپردازند و از تجربیات آنها استفاده کنند و این خود یک کلاس آموزشی بسیار مفید برای ورزشکاران استان می تواند باشد.

نیکبخت  تاکید کرد : با توجه به اینکه تیراندازی یک رشته مدال آور و المپیکی است و استعدادهای بسیار خوبی در سطح استان و حتی در بین کارمندان ادارات و ارگانهای نظامی وجود دارد  که می توانند در سطح کشور و جهان بدرخشند  از اداراتی که فضا و مکان کافی برای راه اندازی سالن تیراندازی را دارند خواستاریم که این سالن ها را فعال نمایند و هیات تیراندازی استان هم حاضر است که تجهیزات لازم از جمله دستگاه سیم کش را در اختیار این ادارات قرار دهد.

نیکبخت از اخذ تفاهم نامه با دانشگاههای استان خبر داد و گفت: در حال حاضر این هیات، سالن تیراندازی دانشگاه رازی را فعال و تجهیز نموده است و قرارداد و تفاهم نامه ای هم با دانشگاه آزاد ، دانشگاه صنعتی و دانشگاه علوم پزشکی انجام گرفته است که امیدواریم تا پایان سال این واحد‌های آموزشی را نیز به سالن های مجهز تیراندازی تجهیز نماییم.

تیراندازی رشته ای لوکس و پر هزینه

سرپرست هیات تیراندازی استان ، تیراندازی را یک رشته لوکس و پر هزینه ارزیابی کرد و گفت: با توجه به اینکه تجهیزات ، لباس و اسلحه های لازم برای این رشته بسیار گرانقیمت می باشد بنابراین هر کسی توان ادامه فعالیت در این رشته را نخواهد داشت و خانواده ها باید در این زمینه دقت کنند و فرزندان خود را در صورت تامین مخارج این رشته به این ورزش ترغیب کنند.

وی افزود: بعنوان مثال هر قوطی ساچمه خارجی که برای تیراندازی لازم است حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان هزینه دارد و برای تمرین هر ورزشکار حداقل هفته ای یک قوطی ساچمه مورد نیاز است.

نیکبخت گفت : هر ورزشکار برای خرید یک تفنگ تیراندازی مبلغی بالغ بر ۲۷۰ میلیون تومان و برای یک تپانچه بادی ۱۷۰ میلیون تومان نیاز است که پرداخت این هزینه ها به اضافه تامین لباس و اعزام به مسابقات قهرمانی از توان بسیاری از خانواده ها خارج است.

وی با بیان اینکه این رشته روند روبه رشدی را در استان دارد گفت: با وجود پر هزینه بودن ورزش تیراندازی ، خوشبختانه سال گذشته و حتی در زمان بیماری منحوس کرونا سرانه بیمه ورزشی این رشته ۲۰ درصد افزایش داشته است که نشان از علاقه مردم به این رشته دارد.

سرپرست هیات تیراندازی استان تاکید کرد: هیات تیراندازی استان  از ابتدای راه  تا قله موفقیت و قهرمانی در حد توان و بودجه خود ورزشکاران و قهرمانان را حمایت خواهد کرد.

آرش نیکبخت تصریح کرد: با توجه به گران بودن اسلحه های مورد نیاز تیراندازی و عدم توان این هیات در تهیه و خرید سلاحهای مورد نیاز که شامل ۲۰ تفنگ بادی و ۲۰ تپانچه است ، با ارتباطات خوبی که با ارگانهای نظامی استان داشته ایم توانسته ایم سلاح های مورد نیاز را بصورت امانی تهیه کنیم و امیدواریم با توجه به وعده استاندار محترم و  تامین اعتبار مورد نیاز از سوی استانداری بتوانیم بخشی از سلاح های مورد نیاز هیات را خریداری نماییم.

کرمانشاه می تواند قطب تیراندازی غرب کشور شود
وی اشاره ای هم به رشته ها و زیر مجموعه های مختلف ورزش تیراندازی داشت و افزود: این ورزش یک ورزش بسیار پر اهمیت و مدال آور است که ۴۵ مدال المپیکی را در رشته های مختلف دارد و باید مورد توجه ویژه مردم و مسئولین قرار بگیرد زیرا در استان ما استعدادهای بسیار خوبی در این رشته حضور دارند ، بعنوان مثال خانم لعیا محمدی و آقای رسول فتحی در تیم ملی تیراندازی کشور حضور دارند و امیدواری به کسب سهمیه المپیک از سوی این دو ورزشکار استان بسیار بالا است.

وی تاکید کرد: در استان کرمانشاه ۳۵۰ مربی تیراندازی در بخش آقایان و بانوان داریم که از این حیث در سطح کشور حرف اول را می زنیم و در صورت توجه ویژه مسوولین استان ، می توانیم به قطب تیراندازی کشور تبدیل شویم.

وی در پایان با اشاره به نقش رسانه ها در توسعه ورزش استان ، تصریح کرد: رسانه ها با انعکاس افتخارات و مدال آوری قهرمانان و همچنین انتشار اخبار و رویدادهای پیرامون ورزش می توانند علاوه بر ایجاد انگیزه در بین ورزشکاران سبب توجه مسؤولین و مردم به ورزش خصوصا ورزش تیراندازی شوند ، بنابراین از رسانه ها تقاضامندیم علاوه بر انتشار و انعکاس اخبار رشته تیراندازی انتقادهای سازنده و مثبت خود را نیز با ما درمیان بگذارند.

در پایان این نشست از خبرنگاران ورزشی حاضر در این جلسه تجلیل بعمل آمد.

خبرنگار : محمد موسوی

عکس از  : مهدی حشمتی

About Post Author

مدیر مسوول : مهدی حشمتی

مهدی حشمتی مدیر مسوول پایگاه خبری جام ورزش - خبرنگار ، روزنامه نگار و عکاس ، ورزشی - دبیر سابق سرویس ورزشی روزنامه باختر - عضو رسمی انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی ایران - عضو هیات رئیسه انجمن ورزشی نویسان استان کرمانشاه - عضو خانه مطبوعات استان کرمانشاه - عضو صندوق اعتباری هنر - عضو سامانه مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت ارشاد - مدیر روابط عمومی اداره ورزش و جوانان شهرستان کرمانشاه
Happy
Happy
۰ %
Sad
Sad
۰ %
Excited
Excited
۰ %
Sleepy
Sleepy
۰ %
Angry
Angry
۰ %
Surprise
Surprise
۰ %