0 0
Read Time:۲ Minute, 42 Second

پوریا منصوری – جام ورزش – فوتبال و اصولا ورزش را می‌توان آخرین بارقه‌‌های امید و دلخوشی در جامعه امروز دانست و استانی همانند استان کرمانشاه که مشکلات خاص خود را از نظر آمار بی‌کاری دارد جوانانش بیش از حد ممکن در خطر بحران‌های اجتماعی قرار دارند و ورزش از موثر‌ترین راهکار‌های مقابل با مشکلات پیش‌رو است.

طبق آمار‌های اعلام شده توسط هیات پزشکی ورزشی استان فوتبال در زمره‌ پر مخاطب‌ترین ورزش‌های استان از نظر افراد بیمه شده قرار دارد و باید پذیرفت تعداد قابل توجهی از نوجوانان و جوانان استان به این ورزش علاقه‌مند و در آن فعالیت دارند.

از سوی دیگر کمبود امکانات زیرساختی برای فوتبال (به طور مشخص زمین چمن) از مشکلات همیشگی این رشته در کرمانشاه بوده و همواره اکثر فعالین از مدارس فوتبال تا تیم‌های حاضر در لیگ‌های کشوری نسبت به کمبود زمین مناسب و استاندارد در استان انتقاد داشته‌اند.

رسیدن فصل بهار کابوس کمبود زمین در کرمانشاه‌ را برای فوتبالی‌ها به شدت وحشتناک می‌کند و با زیر کشت رفتن اندک زمین‌های چمن طبیعی مناسب مشکلات عدیده‌ای برای باشگاه‌ ها و مدارس فوتبال بوجود می‌آید.

در این بین زمین چمن مصنوعی با ابعاد استاندارد فوتبال بسیار اندک‌شمار است و عملا فقط زمین مجموعه فجر از استاندار یک زمین فوتبال) البته از نظر ابعاد ) برخوردار است و زمین شماره ۲ آزادی هم می‌توان به عنوان یک زمین تقریبا مناسب صرفا جهت تمرین مدارس فوتبال در نظر گرفت.

آنچه گفته شد دردی بود که تمامی ورزش کرمانشاه به آن واقف هستند و شاید تکرار مکررات بود اما این تکرار مقدمه‌ای است برای پرداختن به خطر بزرگی که جامعه جوان و نوجوان استان را به شدت تهدید می‌کند.

زمین‌های چمن کرمانشاه همگی در مالکیت اداره کل ورزش و جوانان نیستند و برخی ارگان‌ها و به طور مشخص آموزش و پرورش مالکیت زمین‌هایی همچون مجموعه فجر و وحدت را در اختیار دارند.

طبق شنیده‌ها پس از پایان سال ۱۴۰۱ و آغاز روزهای اداری سال ۱۴۰۲ قیمت زمین‌های فوتبال به طور نامتعارفی افزایشی شدید و بیش از دو برابری را داشته و این سوال را ایجاد می‌کند که مالکین دولتی این زمین‌ها بر چه اساسی قیمت پانزده‌میلیون ریال را برای ۹۰ دقیقه اجاره زمین چمن مصنوعی که کیفیت پایینی هم دارد را در نظر گرفته‌اند؟

قیمت حدود بیست‌میلیون ریال برای اجاره ۹۰ دقیقه زمین طبیعی عملا اعلام دوری از ورزش برای جوانان و تعطیلی باشگاه‌های فعال است.

در سالی که به نام مهار تورم نامگذاری شده است ارگان‌های دولتی چگونه چنین افزایش قیمت را اعلام می‌کنند؟
البته پر واضح است خود باشگاه‌ها هم در دامن زدن به افزایش قیمت‌ها دخیل هستند و عدم اجاره زمین با قیمت بالا می‌تواند راهکار مناسبی جهت مقابل با این تورم باشد.

از سویی انتظار می‌رود مدیر کل اداره‌ورزش و جوانان و دیگر مسولین این اداره با تعامل و هماهنگی با دیگر ارگان‌ها در تعیین قیمتی مصوب و منطقی اهتمام بورزند، چرا که با ادامه این روند هم شاهد کاهش فعالیت باشگاه‌ها خواهیم بود، هم با ریزش ورزشکاران و روی آوردن آنها به فعالیت‌های پر خطر و ناشایست اجتماعی روبرو می‌شویم.

About Post Author

محمد موسوی

خبرنگار و روزنامه نگار ، ورزشی ، اجتماعی و سیاسی سردبیر جام ورزش - خبرنگار خبرگزاری ایلنا - دبیر سرویس ورزش هفته نامه بیستون و بیستون ورزشی - خبرنگار روزنامه و خبرگزاری های محلی و سراسری - خبرنگار مستقل عضو رسمی اتحادیه جهانی ورزشی نویسان عضو رسمی انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی ایران عضو اتحادیه روزنامه نگاران ایران عضو خانه مطبوعات استان کرمانشاه عضو صندوق اعتباری هنر عضو سامانه مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت ارشاد مترجم و طراح گرافیک دارای مدرک تحصیلی : کارشناسی زبان انگلیسی و کارشناسی ارشد علوم ارتباطات
Happy
Happy
۰ %
Sad
Sad
۰ %
Excited
Excited
۰ %
Sleepy
Sleepy
۰ %
Angry
Angry
۰ %
Surprise
Surprise
۰ %