0 0
Read Time:۲ Minute, 6 Second

به مناسبت ایام ماه مبارک رمضان یکدوره مسابقات فوتسال بین طلاب حوزه علمیه استان کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری جام ورزش از کرمانشاه: یکدوره مسابقات جام قهرمانی فوتسال یادمان شهدای روحانی ، با حضور ۱۰ تیم منتخب مدارس استان کرمانشاه ، بمدت ۵ روز مورخ ششم لغایت دهم اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱، با بازی‌های زیبا و جذابی از سوی طلاب در محل سالن آب منطقه ای برگزار شد.

این دوره از رقابتها به همت و همکاری حجت الاسلام حاج صادق ایرانی مدیریت حوزه های علمیه استان کرمانشاه ، نریمان رحمانی ریاست هیات ورزشهای همگانی استان کرمانشاه ، میر نجات نوروزی معاونت امور طلاب حوزه علمیه و وحید احمدی مسئول تربیت بدنی حوزه علمیه استان کرمانشاه برگزار ، که با قهرمانی تیم مرکز تخصصی کلام و تفسیر به پایان رسید.

تیم های مدرسه امام خمینی (ره) شهرستان کرمانشاه و مدرسه آیت الله بروجردی (ره) به ترتیب در جایگاه دوم و سوم ایستادند.

در پایان این دیدارها حکم و جوایزی به رسم یاد بود به تیم های برتر اهداء شد.

حاج صادق ایرانی مدیریت حوزه های علمیه استان کرمانشاه در خصوص ورزش کردن از دیدگاه اسلام گفت : تحرک و فعالیت از لوازم رشد و زندگی بشر بشمار می آید، زیرا وقتی انسان پا به این جهان می گذارد بلکه زودتر از آن در شکم مادر از زمان که قدرت بر فعالیت و تحرک پیدا می کند با هدایت تکوینی که خدا در نهاد او قرار داده است، حرکت و دست وپا زدن را آغاز می نماید و تا پایان عمر هرچه تحرک وفعالیت منظم داشته باشد از رشد وسلامتی بهتر نیز برخوردار، و هر چه فعالیت او کمتر گردد به همان اندازه رشد وسلامتیش در معرض آسیب خواهد بود.

وی افزود: اصل توانمندی، داشتن بدن مستعد، آماده و سالم، یکی از اصول مورد علاقه اسلام است، چنانکه رسول گرامی اسلام فرمود: «المُؤمنُ القَوی خَیرٌ وَ أَحَبَّ إلَی اللّهِ مِنَ المُؤمِنِ الضَّعیفِ؛ مؤمنی که قوی و نیرومند باشد از مؤمن ضعیف، بهتر و دوست داشتنی تر است. و همچنین رعایت بهداشت، روحیه ای پر نشاط و شاداب، نظم و انظباط در زندگی و تقویت روح وروان آدمی از امور مورد علاقه اسلام است، و از طرفی حفظ سلامت و تعمیم بهداشت، رشد قوای جسمی وفکری، آمادگی دفاعی، شادابی، نشاط، و رسیدن به قله های موفقیت را نمی توان از ورزش و تربیت بدنی جدا کرد. بنا بر این می توان ادعا کرد که آثار طبیعی ورزش از اهداف عالی اسلام به شمار می آید.

 

نگارنده خبر + عکس : مهدی حشمتی

سردبیر : محمد موسوی

About Post Author

مدیر مسوول : مهدی حشمتی

مهدی حشمتی مدیر مسوول پایگاه خبری جام ورزش - خبرنگار ، روزنامه نگار و عکاس ، ورزشی - دبیر سابق سرویس ورزشی روزنامه باختر - عضو رسمی انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی ایران - عضو هیات رئیسه انجمن ورزشی نویسان استان کرمانشاه - عضو خانه مطبوعات استان کرمانشاه - عضو صندوق اعتباری هنر - عضو سامانه مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت ارشاد - مدیر روابط عمومی اداره ورزش و جوانان شهرستان کرمانشاه
Happy
Happy
۰ %
Sad
Sad
۰ %
Excited
Excited
۰ %
Sleepy
Sleepy
۰ %
Angry
Angry
۰ %
Surprise
Surprise
۰ %