0 0
Read Time:۹ Minute, 6 Second

نشست صمیمی و تخصصی انجمن ورزشی نویسان جوان استان کرمانشاه با دکتر سلمان محمدی کاندیدای دور دوم مجلس شورای اسلامی به میزبانی خبرگزاری فارس منطقه کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری جام ورزش در این نشست که به میزبانی خبرگزاری فارس منطقه کرمانشاه برگزار شد دکتر سلمان محمدی که سابقه طولانی در زمینه ورزش مدارس دارد به دغدغه های تخصصی ورزشی نویسان استان پاسخ داد.
در ابتدای این نشست محمدی با اشاره به ابعاد مختلف ورزش گفت : ورزش به چهار بخش مهم تقسیم می شود که توجه ویژه به این ابعاد می تواند علاوه بر ایجاد جامعه ای پویا و پر نشاط زمینه های قهرمانی را در سطح ملی و بین المللی ایجاد کند.
وی افزود در بحث نخست که به زمینه پرورشی ورزش می پردازد آموزش و پرورش بعنوان متولی اصلی آن می تواند نقش بسزایی را ایفا کند و با توجه به همین رویکرد در سالهای متمادی که مسوولیت تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش را در اختیار داشتم توانستیم گام‌های مثبتی در زمینه ورزش دانش آموزی استان برداریم و چهار فاکتور اصلی یعنی نیروی انسانی ، برنامه ریزی درست ، ایجاد فضا های ورزشی و تجهیزات را بطور ویژه تقویت کنیم.

این مسوول تاکید کرد در سال‌های گذشته و از بُعد نیروی انسانی آموزش و پرورش استان در سطح ملی توانست به افتخارات بسیاری نائل شود که از آن جمله می توان به بکارگیری بیش از ۱۰۰۰ معلم و مربی تربیت بدنی که در زمینه های تخصصی ورزش دارای تحصیلات عالی بودند بکار گرفته شوند و تعدادی از این معلمان نیز در سطح کشور توانستند افتخار آفرینی کنند.

محمدی فاکتور بعدی که نقش بسزایی در ورزش پرورشی دارد را فضا دانست و خاطر نشان کرد خوشبختانه در سالهای مدیریتی که در معاونت تربیت بدنی آموزش و پرورش حضور داشتم به این جنبه بسیار توجه ویژه ای داشتیم و در همین راستا بیش از ۵۰ سالن ورزشی مسقف چند منظوره را در مدارس دخترانه مناطق مختلف خصوصا مناطق کم برخورداتر ساختیم تا دختران دانش آموز بتوانند در محیطی امن به ورزش بپردازند .

وی افزود : بر همین اساس در بسیاری از مدارس پسرانه سطح استان زمینهای چمن مصنوعی فوتبال را برای دانش آموزان پسر ساختیم.

دکتر محمدی با اشاره به بحث تجهیزات که یکی دیگر از جنبه های ورزش پرورشی است افزود : در بحث تجهیزات هم همسان سازی و متناسب سازی در سطح مدارس استان انجام گرفت و برای هر پایه تحصیلی با توجه به نیاز دانش آموزان در زمینه ورزش تجهیزات مناسبی خریداری و بکار گرفته شد .

معاون تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش استان برنامه ریزی را رکن بسیار مهم در ورزش پرورش دانست و خاطر نشان کرد: با توجه به اهمیت موضوع برنامه ریزی و براساس سند تحول بنیادین سه ساعت به ساعات ورزش در مقاطع مختلف اضافه شده است که با این سه ساعت میزان ساعات برای هر مقطع تحصیلی دو ساعت و در مجموع برای ۱۲ مقطع تحصیلی آموزش و پرورش ۲۴ ساعت تربیت بدنی تدریس می شود و علاوه بر این تحول ، برنامه ریزی درست برای برگزاری مسابقات و اردوهای ورزشی دانش آموزان به نحو احسن در حال انجام است.

متولی ورزش همگانی شهرداری‌ها هستند

سلمان محمدی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به جنبه دیگر ورزش که ورزش همگانی است ، افزود : قاعدتاً شهرداری‌ها که بعنوان یک نهاد تاثیر گذار در جامعه عمل می کنند باید متولی امر ورزش همگانی باشند و با فضا سازی و برنامه ریزی مناسب در هر منطقه شهری ، شهروندان را به ورزشهای همگانی ترغیب کنند و در کنار شهرداری‌ها ، هیات ورزشهای همگانی و ادارات ورزش و جوانان و همچنین ارگانهای دیگر باید سبب توسعه ورزش همگانی در شهرها باشند .

وی تاکید کرد ورزش همگانی پایه گزار ورزش قهرمانی است و بر همین اساس باید از فضاهای خدادادی مانند کوهپایه ها و مناطق مناسب که در استان کرمانشاه وجود دارد نهایت استفاده را ببریم و ورزش همگانی را که سبب ایجاد نشاط در جامعه می باشد را از کودکان تا بزرگسالان مورد توجه ویژه قرار داده و آن را گسترش دهیم.

ورزش قهرمانی بعنوان سومین رکن در ورزش بود که محمدی به آن اشاره کرد و تاکید کرد : ادارات ورزش و هیأت های ورزشی باید زمینه های هدایت ، تسهیل و تعلیم ورزشکاران را آنگونه انجام دهند که یک ورزشکار که وارد زمینه قهرمانی ورزش می شود دغدغه ای جز ورزش و کسب قهرمانی نداشته باشد.

وی خاطر نشان کرد ورزش قهرمانی در واقع یک شغل است و ورزشکار در این مقطع نیاز به حامی دارد و باید زمینه های را ایجاد کنیم که ورزشکاران و تیم ها بتوانند اسپانسر های مالی قوی داشته باشند و این امر محقق نخواهد شد مگر اینکه مدیران ، باشگاه‌ها، مدیران ورزشی ، مدیران ارشد و نماینده های مجلس توان رایزنی با شرکت های تولیدی و سرمایه گزار را داشته باشند.

موفقیت در ورزش منوط به ارتباط بین هر ۴ رکن ورزش است

ورزش حرفه ای نیز یکی دیگر از ارکان ورزش بود که دکتر محمدی توجه ویژه به آن را یکی از عوامل موفقیت ورزش در استان دانست.

سلمان محمدی با تاکید بر ارتباط مستمر بین هر چهار رکن ورزش یعنی ، پرورشی ، همگانی ، قهرمانی و حرفه ای تصریح کرد جامعه ای در زمینه ورزش موفق خواهد بود که بتواند ارتباط بین ارکان چهارگانه ورزش را برقرار کند و می توانیم با تغییر برخی قوانین دست و پا گیر زمینه های پیشرفت ورزش در همه این زمینه ها و در نهایت شکوفا شدن ورزش در کشور را شاهد باشیم.

دکتر سلمان محمدی در بخشی دیگر از سخنانش به دغدغه های ورزشی نویسان تخصصی استان پاسخ داد و گفت : در زمینه مشکلاتی که در اساسنامه فدراسیون ها و به تبع آن هیأت های ورزشی وجود دارد باید تغییراتی ایجاد شود و اساسنامه ها را منطبق بر قوانین بین المللی و فدراسیون‌های جهانی تنظیم کنیم تا شاهد مشکلاتی که در برخی فدراسیون‌ها وجود دارد نباشیم.

وی افزود :فدراسیون‌ها بعنوان نهادهای غیر انتفاعی و غیر دولتی شناخته می شوند و دولت‌ها باید تا حد امکان از دخالت در اساسنامه آنها خودداری کنند اگر این قوانین اصلاح شود هیأت های ورزشی هم بطور حتم از آن تبعیت خواهند نمود.

محمدی در خصوص بحث نیازسنجی ورزشی در استان افزود: باید فدراسیون‌ها را مجاب کنیم که به رشته های که در استان مستعد آن هستیم توجه ویژه ای داشته باشند و این سخن به این معنی نیست که رشته های دیگر فراموش شوند بلکه باید با توجه به پیشینه هر ورزش و تعداد مدالها و قهرمان های رشته های مستعد در استان فدراسیون‌های مربوطه امکانات و توجهات بیشتر را در آن رشته ورزشی داشته باشند

بحث توریسم ورزشی از دیگر مباحثی بود که توسط ورزشی نویسان مطرح شد و سلمان محمدی به آن پاسخ داد.
وی خاطر نشان کرد با توجه به موقعیت جغرافیایی و آب و هوای بسیار خوبی که در استان کرمانشاه وجود دارد باید زیر ساخت های مناسب را آماده کنیم تا ورزشکاران و تیم های ورزشی کشورهای همجوار بتوانند اردوهای خود را در کرمانشاه برگزار کنند و همین امر باعث خواهد شد که درآمد بسیار خوبی نصیب اداره ورزش ،و هیأت های ورزشی شود.

این مسوول تاکید کرد نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی با همکاری مدیریت ارشد و اداره ورزش و جوانان با رایزنی و پیگیری و مطالبه گری از فدراسیون‌ها و وزارت امور خارجه می تواند این مهم را به سرانجام برسانند و استان کرمانشاه را مرکز توریسم ورزشی در کشور و منطقه کنند.

حمایت ویژه از ورزشکاران و قهرمانان از دیگر نکات مطرح شده بود که محمدی با اشاره به آنها تصریح کرد:ورزشکارانی که جوانی خود را برای ورزش و افتخار آفرینی برای استان و کشور گذاشته اند باید آنچنان مورد حمایت قرار بگیرند که دغدغه ای جز پرداختن به ورزش نداشته باشند و این را باید مسوولان بطور ویژه مورد توجه قرار دهند و علاوه برا ایجاد شغل و درآمد برای آنها پس از قهرمانی از توان و تجربه آنها در زمینه مربیگری و آموزش و رشد نسل‌های بعدی نهایت استفاده را ببریم.

مسوول تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان و کاندیدای نمایندگی مجلس شورای اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به نقش زنان در جامعه افزود: بانوان که نیمی از جامعه کشور را تشکیل می دهند باید مورد توجه ویژه مسوولان قرار بگیرند و در بحث ورزش و استعدادهای فراوانی که زنان ورزشکار استان در هر چهار جنبه ورزش دارند باید آنها را حمایت کنیم.

محمدی تصریح کرد افتخارات فراوانی توسط بانوان ورزشکار استان در میادین ملی و بین المللی کسب شده است و باید بسترهای مناسب برای پیشرفت و درخشش هرچه بیشتر آنها را در ورزش محیا کنیم که حضور و کسب مدال در المپیک می تواند نهایت آن باشد.

تغییر وضعیت نیروهای شاغل در اداره ورزش مهمترین دغدغه

سلمان محمدی تغییر وضعیت استخدامی نیروهای شاغل در اداره ورزش را مهمترین مطالبه این افراد دانست و خاطر نشان کرد : متاسفانه در کشور ما وضعیت استخدامی ساماندهی نشده است و همین امر مشکلات فراوانی را برای شاغلان ایجاد کرده است.

وی گفت : استخدام شرکتی ، قراردادی و پیمانی معنی ندارد و باید قوانین مربوط به استخدام تغییر کند زیرا عده بسیار زیادی از نیروهای شاغل در ادارات دچار سر در گمی هستند و به نوعی آینده شغلی مناسبی ندارند و همین امر باعث می شود که احساس کنند حق آنها تضعیع می شود بنابراین با تغییر برخی قوانین در این زمینه قطعا بسیاری از مشکلات و دغدغه های این عزیزان مرتفع خواهد شد

وی افزود مسولان باید نگاه واحدی به وضعیت استخدامی شاغلان داشته باشند و جذب نیروی انسانی باید رویکرد مشخصی داشته باشد و با حذف واسطه ها می توانیم امنیت شغلی را برای شاغلان ایجاد کنیم.

ورزش بهترین راه جلوگیری از آسیب های اجتماعی

دکتر سلمان محمدی با تاکید بر گسترش ورزش در سطح جامعه افزود : با توجه به سابقه ای که در بحث آسیب های اجتماعی دارم مهمترین راه پیشگیری از این معضلات ورزش است و باید با گسترش و تقویت آن در سطح خانواده ها و جامعه زمینه های ایجاد یک جامعه پویا و بدور از معضل اجتماعی را ایجاد کنیم.

محمدی در پایان سخنانش گفت: ارتباط مستمر با خبرنگاران و ورزشکاران ، تقویت ورزش پایه از پیش دبستانی ، ایجاد مدارس تخصصی شبانه روزی ورزش توسط هر فدراسیون در استانها ، توجه ویژه به معیشت ورزشکاران و کارکنان ادارات ورزش ، تغییر قوانین دست و پا گیر ، تغییر در اساسنامه فدراسیونها و تصویب قوانین جدید منطبق بر جامعه بین الملل را مهمترین عوامل موثر در پیشرفت ورزش و ایجاد نشاط در جامعه هستند که باید نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی آنها را سرلوحه کار خود در زمینه ورزش بدانند.

گفتنی است دکتر سلمان محمدی کاندیدای دور دوم مجلس شورای اسلامی استان کرمانشاه و دارای سوابق کاری متعددی از جمله :

– دبیر آموزش و پرورش
– مدرس دانشگاه
-دکترای مدیریت از دانشگاه علامه طباطبایی تهران
– نماینده شورای عالی آموزش و پرورش کشور در استان کرمانشاه
– قائم مقام اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه
– معاون پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه
– معاون هماهنگی مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه
– معاون تربیت بدنی و سلامت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی
و رئیس اداره آموزش و پرورش ماهیدشت می باشد.

خبرنگار : سیدمحمد موسووی / جام ورزش

About Post Author

محمد موسوی

خبرنگار و روزنامه نگار ، ورزشی ، اجتماعی و سیاسی سردبیر جام ورزش - خبرنگار خبرگزاری ایلنا - دبیر سرویس ورزش هفته نامه بیستون و بیستون ورزشی - خبرنگار روزنامه و خبرگزاری های محلی و سراسری - خبرنگار مستقل عضو رسمی اتحادیه جهانی ورزشی نویسان عضو رسمی انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی ایران عضو اتحادیه روزنامه نگاران ایران عضو خانه مطبوعات استان کرمانشاه عضو صندوق اعتباری هنر عضو سامانه مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت ارشاد مترجم و طراح گرافیک دارای مدرک تحصیلی : کارشناسی زبان انگلیسی و کارشناسی ارشد علوم ارتباطات
Happy
Happy
۰ %
Sad
Sad
۰ %
Excited
Excited
۰ %
Sleepy
Sleepy
۰ %
Angry
Angry
۰ %
Surprise
Surprise
۰ %