0 0
Read Time:۳ Minute, 39 Second

سید محمد موسوی – سردبیر جام ورزش – صلاحیت سنجی کاندیداهای پست ریاست فدراسیون ورزشهای همگانی به پایان رسید و انتخابات این فدراسیون تنها با دو نامزد برگزار شد ، و این در حالی بود کاندیداها رزومه خود را از اولین روزهای فراخوان ارسال مدارک به مسوولان ذیربط ارسال نموده بودند، اما نکته قابل تامل از مهندسی ناعادلانه احراز صلاحیت سوابق مدیریت کاندیدهای انتخابات این فدراسیون ، در خصوص تنها بانوی کاندید در این دوره از انتخابات به چشم می خورد و سنگ اندازیهای در این خصوص وجود داشت که شائبه مهندسی انتخابات را به نفع یک کاندید خاص یا بطور کلی آقایان بیشتر می کرد که در زیر به آن اشاره می کنیم و به بررسی آن خواهیم پرداخت …

در جریان ثبت نام از کاندیداهای ریاست فدراسیون ورزشهای همگانی کشور ، خانم شرمین جباریان ، از جمله کاندیدای انتخابات مذکور ( بعنوان تنها بانو ) بوده است که علیرغم ارائه مدارک لازم برای این پست ، تایید صلاحیتش با مشکلاتی روبرو بوده است که ایراداتی هستند که غیر قانونی بنظر می رسند ، بنابراین در این گزارش بر آن شده ایم که بخشی از سوابق مدیریتی این بانوی با تخصص و گوشه ای از ایرادات مجمع فدراسیون به رزومه ایشان را بیان نمایم

از جمله سوابق مدیریتی ورزشی ایشان می توان به موارد ذیل اشاره کرد :
۱- کارشناس ارشد مدیریت راهبردی سازمان های ورزشی.
۲- ریاست انجمن داژبال بمدت ۱۴ سال.
۳- دارای بیش از ۳۰ سال سابقه مدیریت ورزشی در فدراسیون ها و انجمن های ورزشی.
۴- مدیر و سرمربی تیم های ملی داژبال و کونگ فو توآدو.
۵- استاد دانشگاه در رشته تربیت بدنی.
۶- رییس کنفدراسیون داژبال غرب آسیا – دبیرکل کنفدراسیون داژبال غرب آسیا و خاورمیانه – نایب رییس فدراسیون داژبال آسیا – عضو شورای ۴ نفره فدراسیون جهانی داژبال در امور دانشگاه ها و مدارس بمدت ۱۰ سال.
و …
اما در حالیکه تمام اسناد و مدارک مدیریتی ایشان به امور مجامع وزارت ورزش و جوانان تحویل گردید در کمال ناباوری شاهد آن هستیم که توسط این معاونت به ایشان اعلام شد که بر طبق مصوبه آیین نامه ، رشته ورزشی شما می بایست مورد تایید کمیته بین المللی المپیک یا پارالمپیک باشد تا مدارک شما مورد تایید قرار گیرد.

با اعلام این شرایط جدید ، تلاش گردید و نامه های ذیل در اسرع وقت دریافت و به امور مجامع وزارت ورزش ارایه گردید :

۱ – نامه فدراسیون جهانی داژبال به وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک و پارالمپیک ایران مبنی بر تایید سوابق مدیریتی بین المللی خانم شرمین جباریان.
۲- نامه Tafisa ( انجمن بین المللی ورزش برای همه ) و Csit ( فدراسیون بین المللی ورزش های کارگری ) در خصوص تایید ورزش داژبال بعنوان عضویت در آن فدراسیون ها.
۳- نامه Virtus ( فدراسیون بین المللی ورزش های معلولین کم توان ذهنی ) در خصوص تایید ورزش داژبال بعنوان عضویت در آن فدراسیون.
۴- نامه تائید IOC ( کمیته بین المللی المپیک ) در خصوص تایید Tafisa و Csit بعنوان فدراسیون های مورد تایید و دارای عضویت در کمیته بین المللی المپیک.
۵- نامه تائید IPC ( کمیته بین المللی پارا المپیک ) در خصوص تایید Virtus بعنوان فدراسیون مورد تایید و دارای عضویت در کمیته بین المللی پارا المپیک.
۶- نامه کمیته ملی المپیک و پارالمپیک ایران به وزارت ورزش در خصوص تایید Tafisa – Csit – Virtus.

اما در ادامه با وجود تاییدیه های رسمی امور مجامع وزارت ورزش ایراد دیگری را بیان نمود و لیکن ، در نهایت مجددا اعلام گردید که فدراسیون های فوق مورد IOC و IPC تایید هستند و داژبال هم در آن ها عضویت دارد ولی رشته ورزشی شما می بایست المپیکی باشد. !!!؟؟؟ که در اینجا شائبه ها نسبت به سنگ اندازی و در نهایت حذف تنها بانوی کاندید برای پست ریاست فدراسیون ورزشهای همگانی را قوت می بخشد و در اینجا سوالی مطرح می شود که آیا فدراسیون ورزش های همگانی المپیکی است که می بایست رشته های تحت پوشش آن المپیکی یا پارالمپیکی باشد؟
اگر ورزش های تحت پوشش فدراسیون ورزش های همگانی می بایست المپیکی یا پارالمپیکی باشند پس چرا تحت پوشش فدراسیون ورزش های همگانی قرار دارند ؟
و می بایست داژبال فدراسیون مستقل یا انجمن مستقل داشته باشد و یا حداقل تحت پوشش فدراسیون انجمن های ورزشی قرار گیرد.
آیا این عدالت است و برگزاری این انتخابات مهندسی شده نیست ؟؟
اگر قرار است کاندیدهای اصلح و متخصص از حضور در انتخابات حذف گردند و نفر مهندسی شده انتخاب گردد پس چرا مبادرت به ثبت نام و برگزاری مجمع انتخاباتی می نمایند؟

قضاوت را به صاحبنظران و متخصصین حوزه ورزش میگذاریم.
در پایان باید گفت آیا این انتخابات بود یا انتصابات؟؟

 

About Post Author

محمد موسوی

خبرنگار و روزنامه نگار ، ورزشی ، اجتماعی و سیاسی سردبیر جام ورزش - خبرنگار خبرگزاری ایلنا - دبیر سرویس ورزش هفته نامه بیستون و بیستون ورزشی - خبرنگار روزنامه و خبرگزاری های محلی و سراسری - خبرنگار مستقل عضو رسمی اتحادیه جهانی ورزشی نویسان عضو رسمی انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی ایران عضو اتحادیه روزنامه نگاران ایران عضو خانه مطبوعات استان کرمانشاه عضو صندوق اعتباری هنر عضو سامانه مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت ارشاد مترجم و طراح گرافیک دارای مدرک تحصیلی : کارشناسی زبان انگلیسی و کارشناسی ارشد علوم ارتباطات
Happy
Happy
۰ %
Sad
Sad
۰ %
Excited
Excited
۰ %
Sleepy
Sleepy
۰ %
Angry
Angry
۰ %
Surprise
Surprise
۰ %