0 0
Read Time:۳ Minute, 21 Second

نسل طلایی هندبال ایران امشب مقابل آلمان یکی از قدرت‌های دنیای هندبال در آوردگاه جهانی برای صعود به مرحله یک‌چهارم نهایی مسابقات جهانی به میدان خواهد رفت.

صمد خزایی: دهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی نوجوانان جهان هم‌اکنون به میزبانی کشور کرواسی در حال برگزاری است که نوجوانان‌های هندبالیست کشورمان پس از نایب قهرمانی در مسابقات قهرمانی آسیا جواز حضور در این رقابت‌ها را پس از ۱۳ سال غیبت برای چهارمین بار کسب کرد.

نوجوانان‌های ایران در مرحله مقدماتی این رقابت ها با تیم‌های جزایرفارو، بروندی و سوئد قدرتمند همگروه شدند. که در گام نخست در مصاف با نایب قهرمان اروپا یعنی سوئد به نتیجه تساوی رضایت دادند و سپس در مصاف با تیم های‌جزایر فارو و بروندی به پیروزی رسیدند تا با ۵ امتیاز و به عنوان تیم نخست از گروه مرگ به مرحله یک‌هشتم نهایی مسابقات قهرمانی جهان صعود‌ کنند.

شاگردان مجید رحیمی زاده در تیم ملی نوجوانان در این مرحله با تیم های عربستان،آلمان و جزایر فارو همگروه شدند. نسل طلایی کشورمان در چهارمین مسابقه خود در جام و در نخستین بازی مرحله اصلی دهمین دوره مسابقات قهرمانی جهان روز دوشنبه ۱۶ مردادماه از ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه به وقت ایران مقابل عربستان سعودی دیگر نماینده قاره کهن به میدان رفتند. شاگردان رحیمی زاده که در رقابت های قهرمانی آسیا در لحظاتی پایانی سعودی هارا شکست داده بودند حالا در جام جهانی یک بار دیگر مقابل این تیم باید صف آرایی می‌کرد.

نوجوانان کشورمان در پایان نیمه نخست این دیدار نفسگیر موفق شدند با برتری ۴ گل و با حساب ۱۴ بر ۱۰ به رختکن بروند.

در شروع نیمه دوم ملی پوشان کشورمان عملکرد خوب خود را تا اواسط نیمه دوم تداوم بخشیدند و با ۶ گل از سعود‌ی‌ها پیش افتادند. اما در ۱۵ دقیقه پایانی این مسابقه درصد اشتباهات نوجوان‌های کشورمان زیاد و زیادتر شد تاجایکه حریف بازی را در پنج دقیقه پایانی به تساوی کشید. در شرایطی که تیم ملی کشورمان می‌توانست پیروز میدان باشد اما اشتباهات داوری،بازیکنان و خستگی بازیکنان ایران باعث شد تا حریف از موقعیت های به دست آمده نهایت بهره را ببرد تا در پایان تیم ملی کشورمان با حساب ۲۹ بر ۲۶ بازی را به حریف واگذار کند. شکستی تلخ برای نسل طلایی هندبال کشورمان که درصورت پیروزی می‌توانست مسیر صعود به جمع هشت تیم پایانی جام ‌جهانی را هموار‌ کند اما با هوشیاری سعودی ها نه‌ تنها انتقام شکست در رقابت های قهرمانی آسیا گرفته شد بلکه صعود ایرانی‌ها را به مرحله بعدی به تعویق انداخت.

در دیگر دیدار این گروه که پیش از بازی ایران و عربستان برگزار شد تیم جزایر فارو که پیش تر در مرحله گروهی مغلوب ایران شده بود در یک دیدار دیدنی آلمان مدعی را شکست دهد تا هر چهار تیم حاضر در گروه چهارم همگی دو امتیازی شوند.

تیم ملی کشورمان با توجه به پیروزی مقابل جزایر فارو در مرحله مقدماتی و همگروهی مجدد در مرحله اصلی با فارو دو تیم با یکدیگر صف آرایی‌ نخواهند کرد و این دو امتیاز از مرحله مقدماتی برای کشورمان به مرحله اصلی اضافه خواهد شد.

نسل طلایی هندبال ایران امروز از ساعت؛ ۲۰:۳۰ در آخرین بازی مرحله اصلی مقابل آلمان به میدان خواهد رفت که در صورت پیروزی در این دیدار شاگردان مجید رحیمی زاده به جمع ۸ تیم برتر مسابقات قهرمانی جهان صعود خواهند کرد و معجزه شیر بچه‌ های نوجوان ایرانی تکمیل خواهد شد.

نوجوانان کشورمان امشب در شرایط به مصاف آلمان خواهند رفت که این تیم با سه برد در مرحله مقدماتی با شش امتیاز از گروه خود به جمع ۱۶ تیم صعود کرده است. تیمی که سابقه هفت بار حضور در جام‌جهانی را درکارنامه دارد و در این مدت مدال نقره سال ۲۰۱۹ و برنز سال ۲۰۱۳ مسابقات جهانی را کسب کرده است.

به هرحال نسل آینده دار و درخشان هندبال ایران امشب باید برای خلق معجزه و شگفتی دیگر مقابل آلمان تمام توان خود را به کار گیرد تا همچنان به ماجراجویی خود در دهمین دوره مسابقات قهرمانی جهان ادامه دهد.

نویسنده : صمد خزایی

About Post Author

محمد موسوی

خبرنگار و روزنامه نگار ، ورزشی ، اجتماعی و سیاسی سردبیر جام ورزش - خبرنگار خبرگزاری ایلنا - دبیر سرویس ورزش هفته نامه بیستون و بیستون ورزشی - خبرنگار روزنامه و خبرگزاری های محلی و سراسری - خبرنگار مستقل عضو رسمی اتحادیه جهانی ورزشی نویسان عضو رسمی انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی ایران عضو اتحادیه روزنامه نگاران ایران عضو خانه مطبوعات استان کرمانشاه عضو صندوق اعتباری هنر عضو سامانه مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت ارشاد مترجم و طراح گرافیک دارای مدرک تحصیلی : کارشناسی زبان انگلیسی و کارشناسی ارشد علوم ارتباطات
Happy
Happy
۰ %
Sad
Sad
۰ %
Excited
Excited
۰ %
Sleepy
Sleepy
۰ %
Angry
Angry
۰ %
Surprise
Surprise
۰ %