0 0
Read Time:۱ Minute, 18 Second

بهمن ویسی معلم نمونه کشوری در یادداشتی حضور زنان در ورزشگاه آزادی را یک روز تاریخی و نقطه عطفی در ورزش ایران دانسته است که با هم می خوانیم….

حضور بانوان در ورزشگاه آزادی برای تماشای بازی ایران و کامبوج

روز هجدهم مهرماه نقطه عطفی در تاریخ ورزش ایران به شمار می رود.
در این روز بانوان فرهیخته ایران زمین با نهایت نزاکت و وقار وارد ورزشگاه شدند.

جانانه ملی پوشان فوتبال را تشویق کردند و بی حاشیه راهی خانه شدند.
بازیکنان تیم ملی فوتبال و مردان تماشاچی مسابقه ایران و کامبوج هم در احترام و تکریم بانوان حاضر در ورزشگاه سنگ تمام گذاشتند.این پایان چهل سال دوری ناخواسته نیمی از جمعیت ایران بزرگ از مستطیل سبز و شور و هیجان فوتبال بود.

در این روز تاریخی،دختر ایرانی جلوه دیگری از فرهنگ،شخصیت و منش والای خود را که ریشه در تمدنی چند هزار ساله دارد در ورزشگاه آزادی به نمایش گذاشت و ثابت کرد که هراس دولتمردان از هنجار شکنی در میادین فوتبال در این چهار دهه،بی دلیل بوده است.
این روزها جادوی فوتبال جهان را مسحور و علاقه به این رشته ورزشی مرزهای سن و جنسیت را در نوردیده است.
ابعاد سیاسی،اقتصادی و اجتماعی فوتبال قابل انکار نیست و باید از این ظرفیت بزرگ در راستای ترویج فرهنگ ورزش همگانی،تحکیم بنیان های اخلاقی،بهره وری اقتصادی،یکپارچگی اجتماعی و توسعه ملی کشور استفاده کرد.
امید است که حضور شورانگیر بانوان ایرانی در ورزشگاه آزادی مقدمه نقش آفرینی بیشتر این قشر در روند تحولات سیاسی،اجتماعی و فرهنگی ایران عزیز،قرار گیرد.

About Post Author

محمد موسوی

خبرنگار و روزنامه نگار ، ورزشی ، اجتماعی و سیاسی سردبیر جام ورزش - خبرنگار خبرگزاری ایلنا - دبیر سرویس ورزش هفته نامه بیستون و بیستون ورزشی - خبرنگار روزنامه و خبرگزاری های محلی و سراسری - خبرنگار مستقل عضو رسمی اتحادیه جهانی ورزشی نویسان عضو رسمی انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی ایران عضو اتحادیه روزنامه نگاران ایران عضو خانه مطبوعات استان کرمانشاه عضو صندوق اعتباری هنر عضو سامانه مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت ارشاد مترجم و طراح گرافیک دارای مدرک تحصیلی : کارشناسی زبان انگلیسی و کارشناسی ارشد علوم ارتباطات
Happy
Happy
۰ %
Sad
Sad
۰ %
Excited
Excited
۰ %
Sleepy
Sleepy
۰ %
Angry
Angry
۰ %
Surprise
Surprise
۰ %