0 0
Read Time:۳ Minute, 45 Second

مریم قوی – جام ورزش : چهار نفر از تکواندوکاران کرمانشاهی باشگاه ورزشی «فرهنگ» سهمیه حضور در مسابقات آسیایی را کسب کردند.
«جواد خاوری» از قهرمانان سابق تکواندو استان، مربی بین المللی تکواندو و فنی‌ترین مربی تکواندو استان کرمانشاه، با بیان اینکه اولین مربی است که برای اولین بار تکواندوکاران رده سنی نونهالان را در مسابقات قهرمانی کشور قهرمان کرده است درباره اعزام شاگردانش به مسابقات آسیایی گفت: «چهار نفر از بچه‌هایمان به مسابقات آسیایی دعوت شدند؛ «امیرمصطفی رضایی» و «علیرضا ثمینی»، در رده سنی بزرگسالان به مسابقات آسیایی اعزام می‌شوند. «امیرحسام جان جانی» هم سهمیه حضور در مسابقات آسیایی را به دست آورد ولی متاسفانه به خاطر آسیب دیدگی که داشت به این دوره از مسابقات نرفت؛ «نیما محمد یاری» هم از قهرمانان آسیا در رده سنی نونهال است و در بخش نوجوانان سهمیه حضور در مسابقات آسیایی را گرفت ولی متاسفانه به خاطر شیوع ویروس کرونا مسابقه‌اش برگزار نشد.»
خاوری در پاسخ به این سؤال که آیا تا به حال به جز مسعود حجی زواره، تکواندوکاری از استان کرمانشاه به مسابقات آسیایی اعزام شده است گفت: «ما بعد از مسعود حجی زواره، در رده سنی بزرگسالان، هیچ اعزامی به مسابقات آسیایی نداشتیم. مسابقاتی که دارد برگزار می‌شود به صورت تورنمنت آسیایی است ولی چند نفر از بچه‌ها قبل از آقا مسعود بوده‌اند که در تورنمنت‌های مختلف شرکت کرده‌اند ولی در رده بزرگسالان متاسفانه در حد آقا مسعود نداشتیم که در مسابقات آسیایی و قهرمانی جهان حضور داشته باشند.»
او با بیان اینکه در رده سنی پایه یک برنامه ریزی بلند مدت داشته است ادامه داد: «ولی خود من یک برنامه ریزی بلند مدت در رده سنی پایه داشتم و نتیجه‌اش شد این که خوشبحتانه الان هم قهرمان آسیا داریم و هم در رده سنی نوجوانان دعوت به اردو داشتیم. امیدوارم با این برنامه ریزی بلند مدتی که داشتیم در آینده نزدیک یک جایگزین برای مسعود حجی زواره داشته باشیم.»

نبود اسپانسر معضل اصلی ورزش استان:
یکی از بزرگترین مشکلات ورزش این استان نبود اسپانسر است مشکلی که گریبان تکواندو را نیز گرفته است، جواد خاوری در این باره اظهار کرد: «من درد و دل دارم، درد و دلی که شاید مشکل خیلی از جوانان و مربیان باشد. از زمانی که کرونا شروع شده است من حتی یک جلسه هم تمرینات را تعطیل نکرده‌ام.
تمرینات را انفرادی کردیم و داخل پارک بردیم ولی تعطیل نکردیم. به امید اینکه این بچه‌ها نتیجه بگیرند و تنها راه نتیجه گرفتنشان این است که در مسابقات سطح اول کشور شرکت کنند.
ما در بخش لیگ توان مالی نداریم و اگر یک اسپانسر، یک خیر، یک کارخانه دار، یک مسئولی بیاید و این قضیه را برای ماهایی که داریم زحمت می‌کشیم و تمام زندگیمان تحت شعاع این ورزش است حل کند؛ من از مسئولان و از دوستانی که سمتی دارند خواهش می‌کنم به ما کمک کنند تا بتوانیم در مسابقات لیگ شرکت کنیم تا انشاالله بچه‌ها به آن بالا بالاها که المپیک است برسند.»
خاوری با بیان اینکه بازیکنان کرمانشاهی برای شهرهای دیگر بازی می‌کنند گفت: «همین الان بازیکنانی که اسم بردم و چند بازیکن دیگر در لیگ‌های کشوری بازی کرده‌اند و عضو تیم کرج بوده‌اند، برای تیم‌های تهرانی بازی کرده‌اند و الان دارند می‌روند برای رشت بازی کنند. ما الان کلی بازیکن و داریم و اگر به من امکانات بدهند همین الان یک تیم فوق العاده قوی در رده سنی نوجوانان به اسم کرمانشاه راهی مسابقات می‌کنم.»
این مربی در پایان به تعامل خوبی که با هیئت تکواندو استان دارند نیز اشاره کرد و گفت: «ما تعامل خوبی با هیئت داریم و اعتقادم بر این است اگر بخواهیم نتیجه بگیریم باید باهم همسو باشیم. اگر بحث یا تفرقه‌ای بخواهد اتفاق بیفتد و بخواهند همدلی را از ما بگیرند بچه‌ها به آن نتیجه‌ای که باید نمی‌رسند و بچه‌های تکواندو در این قضیه متضرر می‌شوند.
ما با هیئت مشکلی نداریم و از همه آنها راضی هستیم و از آقای همتی رئیس محترم هیئت، آقای ناصری دبیر محترم هیئت تشکر می‌کنیم. ما خودمان را به عنوان یک سرباز در خدمت تکلوندو استان می دانیم. هر جا به حضور ما نیاز بوده حضور داشتیم و از این به بعد هم حضور خواهیم داشت.»
گفتنی است « احسان حیدریان » و « پوریا فخری » دو تن از اعضای شورای شهر کرمانشاه از باشگاه فرهنگ دیدن کردن و از نزدیک پای صحبت های مسولان ، مربیان و ورزشکاران این باشگاه برتر ورزشی نشستند .

سردبیر : سید محمد موسوی
گزارش و عکس : مریم قوی

گالری پیدا نشد !

About Post Author

محمد موسوی

خبرنگار و روزنامه نگار ، ورزشی ، اجتماعی و سیاسی سردبیر جام ورزش - خبرنگار خبرگزاری ایلنا - دبیر سرویس ورزش هفته نامه بیستون و بیستون ورزشی - خبرنگار روزنامه و خبرگزاری های محلی و سراسری - خبرنگار مستقل عضو رسمی اتحادیه جهانی ورزشی نویسان عضو رسمی انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی ایران عضو اتحادیه روزنامه نگاران ایران عضو خانه مطبوعات استان کرمانشاه عضو صندوق اعتباری هنر عضو سامانه مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت ارشاد مترجم و طراح گرافیک دارای مدرک تحصیلی : کارشناسی زبان انگلیسی و کارشناسی ارشد علوم ارتباطات
Happy
Happy
۰ %
Sad
Sad
۰ %
Excited
Excited
۰ %
Sleepy
Sleepy
۰ %
Angry
Angry
۰ %
Surprise
Surprise
۰ %