رئیس هیات دو و میدانی استان کرمانشاه ضمن انتقاد از عملکرد ضعیف اداره آموزش و پرورش در اطلاع رسانی و حمایت از رقابت های انتخابی المپیاد دانش آموزی گفت : متاسفانه به دلیل برخی مشکلات پیش پا افتاده استقبال از این دوره از رقابت ها بسیار پایین بود.

به گزارش روابط عمومی هیات دوومیدانی استان کرمانشاه احمد روشن زاده ریاست این هیات گفت : مسابقات انتخابی المپیاد دانش آموزی جهت شرکت در مسابقات المپیاد دانش آموزی کشور و همچنین مسابقات انتخابی نوجوانان کشور در مجموعه ورزشی آزادی بمدت دو روز ۳۰ و۳۱ تیر ماه برگزار شد.

وی افزود: علیرغم اطلاع رسانی قبلی ، متاسفانه آنگونه که انتظار داشتیم استقبالی از این مسابقات نشد و یکی از دلایل آن عدم اطلاع رسانی درست و به موقع آموزش و پرورش برای فراخوان در این مسابقات بود.

وی با بیان اینکه این رقابت ها علاوه بر انتخابی المپیاد دانش آموزی به نوعی رقابتهای انتخابی برای شرکت در مسابقات کشوری نیز هست ، استقبال مناسبی نداشت به نوعی که از ۱۴ شهرستان استان فقط ۵ شهرستان در این دوره از رقابت ها حضور داشتند.

وی افزود:حدود ۴۰ نفر در این دوره شرکت داشتند در حالی که اگر اطلاع رسانی خوبی می شد باید تمام شهرستانهای استان با ورزشکاران کامل خود در مسابقات شرکت می کردند.

وی یکی دیگر از عوامل عدم استقبال از این مسابقات را نداشتن حامی مالی و اسپانسر برای رقابت ها دانست و عنوان کرد: چون مسابقات بدون حامی مالی برگزار شد تعدادی از شهرستان ها نداشتن توان در پرداخت هزینه های ایاب و ذهاب و تغذیه ورزشکارانشان را دلیل شرکت نکردن در این رقابت ها بیان کردند.

روشن زاده عدم هماهنگی بین ادارات آموزش و پرورش با ادارت ورزش و جوانان شهرستانها یکی دیگر از دلایل عدم استقبال بود که به آن اشاره داشت و گفت: ادارات آموزش و پرورش شهرستانها انتظار داشتند هزینه های تغذیه و غیاب و ذهاب را اداره ورزش و جوانان شهرستان پرداخت کند و این درحالی است که همه می دانیم بودجه شهرستانها بسیار محدود است و این رقابت ها در واقع مسابقات دانش آموزی است و وظیفه آموزش و پرورش است که دانش آموزان خود را به رقابت ها اعزام کند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: در جلسات آتی با مدیرکل محترم آموزش و پرورش این نکته مورد توجه قرار گیرد و در زمینه حمایت مالی از تیم های دانش آموزی در رشته های مختلف گامهای اساسی برداشته شود تا مسوولان هیات‌های ورزشی بتوانند استعدادهای برتر را که عمدتا از دانش آموزان هستند شناسایی و پرورش دهند.