0 0
Read Time:۲ Minute, 40 Second

رئیس انجمن صنفی مراکز معاینه فنی خودروهای سبک و سنگین استان کرمانشاه در حضور جمعی از خبرنگاران با ابراز نگرانی از صادر کردن مجوز بیش از حد گفت ؛ اینکار در آینده نچندان دور باعث تعدیل نیرو خواهیم شد.

به گزارش پایگاه خبری اجتماعی ورزشی،جام ورزش ؛ سیروس کریمی رئیس انجمن صنفی مراکز معاینه فنی خودروهای سبک و سنگین استان کرمانشاه اظهار داشت : در سطح استان کرمانشاه ۲۰ مرکز معاینه فنی در حال فعالیت داریم، از این تعداد ۷ مرکز در شهر کرمانشاه و ۱۳ مرکز در شهرستانها و تعدادی از این مراکز دارای ۲ خط می باشند در مجموع ۲۷ خط در سطح استان وجود دارد.

وی افزود : فعالیت کلیه مراکز طبق آیین نامه صادره بصورت هماهنگ شده تحت نظارت آنلاین وزارت کشور می باشد.

این مسئول بیان داشت : متاسفانه از بهمن ماه سال گذشته با شیوع ویروس کرونا پلیس راهور اعلام کرد خودرو ها نیازی به معاینه فنی ندارند و از آن زمان به بعد مراجعه مردم به مرکز خیلی کم شده بطوری که مراکز با ظرفیت یک سوم نیرو کار می کنند. و این امر باعث تعدیل نیرو خواهد شد.

وی تصریح کرد : جدیدا هم طرحی از سوی معاونت استانداری کرمانشاه در خصوص افزایش معاینه فنی در سطح استان داده شده که خارج از آیین نامه وزارت کشور بوده و در جواب انجمن به اعتراض بیش از حد بودن مرکز معاینه فنی این مسئول چنین جواب دادند، مراکزی که ما برای آنها مجوز صادر کنیم اگر خدمات بهتری ارائه دهند در این کار باقی می مانند و مراکزی که خدمات خوب و قابل توجه ای ارائه ندهند از گردونه مراکز معاینه فنی خارج خواهند شد.

وی در ادامه گفت : این حرف کاملا غیر کارشناسانه است، تمامی مراکز معاینه فنی سراسر کشور خدمات تعریف شده ای دارند و باید طبق آیین نامه وزارت کشور فعالیت کنند.

وی با اشاره به خدمات ارائه شده در مراکز معاینه فنی گفت : خدمات شامل تست ظاهر خودرو ، تست های فنی شامل ترمز ، کمک فنر ، جلوبندی ، زیر بندی خودرو ، بازدید چراغ ها جلو ، چراغ راهنما و تمام تجهیزات فنی خودرو از صفر تا صد در مرکز معاینه فنی بازدید می شود و بصورت آنلاین با وزارت کشور چک و معایب ثبت خواهد شد که این امر باعث می شود هیچ گونه تخلفی صورت نگیرد.

کریمی تاکید کرد : در مراکز تمام پروتکل های بهداشتی رعایت می شود، کارکنان با دستکش و ماسک فعالیت دارند،خودرو کامل زد عفونی و گندزدایی می شود.

وی عنوان کرد : معاینه فنی خودرو تنها فقط یک برگ صادره نیست که جامعه ما بخاطر ترس از پلیس و جریمه نشدن مجبور به گرفتن آن باشند این برگ برای سلامت خودمان ، خانواده و جامعه ای که در آن زندگی می کنیم ضرورت دارد.

رئیس انجمن صنفی مراکز معاینه فنی خودروهای سبک و سنگین استان کرمانشاه در پایان درخواست حمایت همه جانبه مسئولین استان را داشت و عنوان کرد : برای آسایش و نبودن فکر و خیال کارکنان که مبادا خدایی ناکرده از کار بیکار شوند، که معضلات اجتماعی زیادی را در پی خواهد داشت ، مجوز بیش از حد صادر نکنند. در خواست پشتیبانی مالی نداریم فقط در حد اطلاع رسانی دقیق و بموقع مردم، متاسفانه پلیس راهور هیچ دخالتی بر نداشتن معاینه فنی خودرو ها ندارد و همین امر باعث شد است مردم به مراکز مراجعه نکنند.

About Post Author

مدیر مسوول : مهدی حشمتی

مهدی حشمتی مدیر مسوول پایگاه خبری جام ورزش - خبرنگار ، روزنامه نگار و عکاس ، ورزشی - دبیر سابق سرویس ورزشی روزنامه باختر - عضو رسمی انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی ایران - عضو هیات رئیسه انجمن ورزشی نویسان استان کرمانشاه - عضو خانه مطبوعات استان کرمانشاه - عضو صندوق اعتباری هنر - عضو سامانه مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت ارشاد - مدیر روابط عمومی اداره ورزش و جوانان شهرستان کرمانشاه
Happy
Happy
۰ %
Sad
Sad
۰ %
Excited
Excited
۰ %
Sleepy
Sleepy
۰ %
Angry
Angry
۰ %
Surprise
Surprise
۰ %